בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שני, 27 באוגוסט 2012

האם האלים מנסים לרמוז משהו למפלגה הרפובליקאית?

ב2004, ההוריקאן פראנסיס פגע בפלורידה במהלך הועידה הרפולביקאית, שנערכה בניו יורק, והמשלחת מפלורידה נאלצה לעזוב באמצע הועידה ולחזור הביתה.
ב2008, ההוריקאן גוסטב פגע בחופי לואיזיאנה מעט לפני פתיחת הועידה הרפובליקאית בסט. פול. הרפובליקאים חששו מאוד להצטייר אדישים לסבל שעוברים תושבי חוף המפרץ בעוד הם חוגגים בועידה במינסוטה, במיוחד לאחר הוריקאן קתרינה (שלושה ימים ששינו באחת את מעמדו של הנשיא בוש); הם שינו את סדר יומה של הועידה ולמעשה הפכו את היום הראשון למוקדש כולו לסיוע לנפגעים. הסופה התבררה כחלשה יחסית, ובימים הבאים הועידה חזרה לסדר יום הרגיל.
והשנה, הרפובליקאים הימרו וקבעו את העוידה בטאמפה, פלורידה, בלב סכנת ההוריקאנים. ואכן, ברגעים אלה ממש ההוריקאן אייזאק נע במפרץ מקסיקו לכיון מערב-צפון מערב, וצפוי לנחות בלילה שבין יום שלישי לרביעי, ולהחריב, בנוסף לאי אילו בתים ועסקים, גם את הועידה הרפובליקאית. בהתחלה היה חשש שהוא עלול לפגוע בטאמפה עצמה, ולכן הרפובליקאים ביטלו את יומה הראשון של הועידה, אבל זה כנראה לא יקרה. מה שכן עומד לקרות הוא שאייזק נע במסלול כמעט מדוייק כמסלולה של קתרינה, ותזמון מדוייק אף הוא: הוא עומד לנחות בחופי לואיזיאנה כמעט בדיוק ביום השנה השביעי לנחיתתה של קתרינה.
בניתוח ראשוני, זה גרוע למדי למיט רומני כי הסיקור התקשורתי - שהיה אמור להיות סיקור תקשורתי אוהד של הועידה שיעניק לו קפיצה בסקרים ויאפשר לו לנסות להגדיר את עצמו מול הבוחר האמריקאי - יעלם ויסטה לכיוון הסופה. אבל עוצמת הסיקור התקשורתי של הועידה כבר לא כל כך רלוונטית: כעת הכל תלוי במה תהיה תוצאת ההוריקן וכיצד יגיבו הרשויות. אם יהיה שוב מחדל כמו בקתרינה - גורלו של אובמה יהיה כזה של בוש. אם תהיה התמודדות מוצלחת יותר, זה יכול לתת תרומה מכרעת, ואולי מכריעה, לקמפיין אובמה - הוכחה של יכולות שלטוניות טובות תחת הדמוקרטים עם השוואה ברורה לכשלון הנשיא הרפובליקאי הקודם. למיט רומני יהיה די קשה להתמודד עם זה, לא משנה מה יעשה.
בקיצור, אם אני הייתי אובמה, הייתי דואג שכל זוג ידיים במרחק סביר מניו אורלינס ממלא עכשיו שקי חול. זה הmoney time שלו.
שתי הערות לסיום:
1. מכיוון שאייזק חלש משמעותית מקתרינה, נראה שיש לאובמה יתרון ראשוני בהשוואה ל2005. אבל עם הוריקאנים אי אפשר לדעת.
2. נכון, נכון, תמיד הועידות נערכות בקיץ והקיץ הוא עונת ההוריקאנים אז צירוף שכזה לא מאוד מפתיע. ועדיין, ההוריקאנים נוטים לדפוק את הרפובליקאים... במיוחד השנה, שנראה שהמארגנים אפילו מעלים את האפשרות לבטל כליל את הועידה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה