בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שבת, 23 בפברואר 2013

ערמת לינקים 23.2

כבר מזמן לא פרסמנו ערמת לינקים ראויה לשמה. אז קבלו.
1. עם מנויו של ג'ון קרי למזכיר המדינה, הוא התפטר מהסנט. ההערכה בהתחלה היתה שסקוט בראון, הסנטור הרפובליקאי לשעבר שהפסיד לאליזבת וורן בנובמבר, יתמודד על הכסא מהצד הרפובליקאי (מהצד הדמוקרטי לא חסרים מתמודדים), אבל הוא החליט לוותר, כמו גם אד רנדל, מושל מסצ'וסטס רפובליקאי. וכך הרפובליקאים נותרו בלי מועמדים רציניים, עם מעט מאוד זמן לאסוף חתימות התומכות באיזשהו מועמד, ועם סופה חורפית אדירה לפני שבועיים, בדיוק בזמן הנדרש לאיסוף החתימות. התוצאה היא שבבחירות המיוחדות להחליף את קרי אין מועמד רפובליקאי.
2. מסימני המשבר הדמוגרפי ביפן: בשנה שעבר נמכרו שם, לראשונה בהסטוריה, יותר חיתולים למבוגרים מחיתולים לתינוקות.
3. שוב פעם רפובליקאים לא מוסגלים להבחין בין פרודיה למציאות: מנהיג המיעוט הרפובליקאי בסנט, מיץ' מקונל, הפנה שאילתא לפנטגון לגבי ידיעה באתר סטירי דמוי the onion על כך שאחד מהאסירים בגואנטנמו מקבל הטבות לחיילים משוחררים. (אם מקונל היה קורא עד הסוף סביר שהוא היה מבים את הפרודיה שכן בסוף המאמר מצוטט דובר צבאי שאומר שהמטרה בהפניית העצירים למשרד לענייני חיילים משוחררים, לקבלת ההטבות, הוא לשבור אותם סופית באמצעות הבירוקרטיה של המשרד)
4. דיק מוריס - אולי הפרשן שטעה בצורה הכי פנומנלית בתחזיות לקראת בחירות 2012 (הוא חזה שרומני ינצח נצחון סוחף, שהרפובליקאים יקחו את הסנט, ועוד) פוטר מפוקס ניוז. מסתבר שאפילו לחוסר הaccountabily של פרשנים, ובפוקס ניוז, יש גבול.
5. תומר פרסיקו בהמשך לדיוני הרב סתיו.
6. בעקבות הסרט לינקולן, החליטה מדינת מיסיסיפי לאשר, באיחור אופנתי של 148 שנים, את התיקון ה13 לחוקה האוסר עבדות (למעשה, בית הנבחרים של מיסיסיפי אישר את התיקון ב1995, איחור של רק 130 שנה, אבל הם מעולם לא שלחו את האישור לרשם הפדרלי. בעקבות הסרט מזכיר המדינה של מיסיסיפי בחר לבדוק מה בדיוק הסטטוס ומצא שרשמית מיסיסיפי עדיין לא אישרה)
7. כך נפרד כלכלן מחברה שלו (מגרג מנקיו)
8.  ערוץ 1 מדרדר לתהומות חדשים (חשבתם שאי אפשר? אז אפשר!)
9. יש הרבה פנים חדשות חיוביות בכנסת הזו, אבל מצד שני רע"מ-תע"ל הצליחה לאזן עם הח"כ הביגמיסט - כן, ביגמיסט - הראשון.
10. הממשל הפדרלי האמריקאי מוציא פי 7 יותר על זקנים מאשר על ילדים
11. אבנר שחר קשתן כותב בצורה מדוייקת על מה רע בעיצוב של משרדי גוגל בת"א
12. לכבוד יום הולדת ה100 שלה, קצת הסטוריה של תחנת גרנד-סנטרל בניו-יורק

שבוע טוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה