בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שבת, 25 בספטמבר 2010

קרני ראמים וביצי כינים

1. כמו כל גברת ראשונה, מרגע שנכנסה מישל אובמה לבית הלבן היא החלה לעסוק בנושאים צדדיים וקנצזוסיאליים - במקרה שלה, נסיון לצמצם את שיעורי השמנת היתר אצל ילדים. במסגרת זו היא קראה לבעלי הקפיטריות - לא להוציא מאכלים משמינים מהקפיטריה, חס ושלום, אלא רק לשים אותם בצד, ולהציע לילדים ירקות חתוכים לפני שהם מציעים צ'יפס. נשמע די תמים לא? לא אם אתה גלן בק, מגיש הטלויזיה המטורלל של פוקס ניוז (שבארץ אהבו את תמיכתו בנו בתקופת המשט). הוא בטוחח שזו תחילתה של מזימה שסופה מהומות רחוב ומלחמת מעמדות. (זו לא בדיחה).
2. ואותו גלן בק עמד בראש הפגנת המונים (כ100,000-200,000 איש) בוושינגטון; נדמה לי שהזכרתי אותה בעבר. מכל מקום, זו היתה הפגנת ימין גדולה שנועדה להתנגד לכל מה שהדמוקראטים עושים, חושבים או נושמים, והיו לה שתי סיסמאות מרכזיות: Resotoring honor ו-Keep hope alive. לג'ון סטוארט, הקומיקאי המנחה של הdaily show ההפגנה הזו הגישה את סאת המיאוס מהדיון הציבורי הרדוד והמתלהם, והוא החליט לעשות מעשה, והכריז על הפגנת המונים תחת הכותרת Restoring sanity. סטיבן קולבר - קומיקאי שהתחיל את דרכו בתוכנית של ג'ון סטוארט, ועתה מנחה ספין-אוף בשם The Colbert Rerport כדמות של מנחה ימני קיצוני (פרודיה מצויינת על אנשים כגלן בק) מגיב בהפגנה משלו (מתואמת כמובן) תחת הכותרת Keep fear alive. הנה ההכרזה של סטוארט - זה מאוד מצחיק אבל גם רציני לגמרי, ואם חושבים על כך לרגע, גם מאוד מתאים לנו.
3. אותו סטיבן קולבר הוזמן להעיד בדיון של תת-הועדה לענייני עובדים זרים של בית הנבחרים. הואהעיד, כמובן, בדמותו הבדיונית כמנחה הימני, והעדות שלו מעולה. ואם חושבים על זה, גם היא היתה מאוד במקום בדיון שלנו על עובדים זרים.
4. זוכרים את השיער הבעייתי של ברברה בוקסר?  אז מסתבר שזה קורה גם לגברים וגם באילינוי: אלכסי גי'וניליס, המועמד הדמוקראטי למושב הסנט של ברק אובמה באילינוי הסביר למה הוא קיים שיחת ועידה במקום מסיבת עיתונאים: "I've had a very bad hair day"
5. אחת התקיפות הידועות של האקרים היא מה שקרוי SQL injection. בתקיפה, מכניסים כקלט לאתרים או לתוכנות מחרוזות שאם מכניסים אותן כמו שהן לשיאלתות מהדאטאבייס (שמשתמשות בדרך כלל בשפת SQL) הן יגרמו לנזק. כך בדיחה ידועה היא שמורה פונה להורים ואמור להם: מצטער, אין שום סיכוי שלילד שלכם קוראים "a; delete from students" (ולפחות מעורים בתכנות מבין חמשת קוראי, הכביכול שם הזה יגרום, אם מכניסים אותו לשאילתה טיפוסית, למחיקת כל התלמידים מהדאטאבייס)..ולמה נזכרתי? כי מתברר שבבחירות האחרונות בשוודיה, שם ניתן לבחור במועמדים ששמם מודפס או לכתוב שם בעצמך, בוחרים הכניסו  SQL injections בתור שמות מועמדים.
6. שרה פיילין היא אולי סופרסטאר, אבל גם לה יש רגעים קשים. למשל, כשהיא שוכחת את השם של המועמד בו היא תומכת בניו המפשייר.
7. זוכרים את הסקרים שמראים ש36% מהאמריקאים חושבים שיתכן שברק אובמה לא נולד בארה"ב? ואת כל הסקרים שמראים שחלק לא קטן מהאמריקאים חושד שאובמה מוסלמי? אז the onion, אתה סאטירי מעולה שכותב חדשות מפוברקות, מגיב תגובה ציונית הולמת: סקר המוכיח ש10% מהאמריקאים חושבים שברק אובמה הוא קקטוס.

יש לי עוד אבל אין לי זמן, אז נמשיך בשבוע הבא  מועדים לשמחה לכולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה