בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שלישי, 7 בספטמבר 2010

המירוץ השבועי לילד

רוח החג דורשת פוסט שקשור לראש השנה או עם איזושהי אמירה עמוקה על החיים או לפחות על השנה שעברה / הבאה. אבל אין לי בראש פוסט כזה. אז נסתפק במירוץ שבועי קטן וחמוד, ולוואי שהשנה הבאה תמלא את כל ציפיותיכם ממנה.

ברני פרנק הוא אחד מחברי הקונגרס הדמוקראטיים החזקים, והליברלים, ביותר, ובפרט הוא יושב ראש ועדת הבנקאות של בית הנבחרים. באפריל 2009 הרצה פרנק בkennedy school of government של אוניברסיטת הרוורד, ולאור אופיה הפוליטי הליברלי של האוניברסיטה ציפה לאווירה די אוהדת. אלא שסטודנט - יהודי חובש כיפה, וכמסתבר די ימני - בשם ג'ואל פולק, עלה ושאל שאלה פשוטה: איזו אחריות, אם בכלל, יש לך לפרוץ המשבר הפיננסי, שפרץ בזמן כהונתך כיו"ר ועדת הבנקאות של בית הנבחרים. שאלה שדי הוגנת לדעתי, אלא שפרנק התפוצץ ונכנס לדין ודברים די אינטנסיבי עם פולק; זה משעשע לצפות כי תמיד נעים לראות נבחרי ציבור שצריכים פתאום לענות לשאלות הציבור.
מכל מקום, פולק כה ל15 דקות התהילה שלו, ודי נשכח; אלא שפתאום עכשיו הוא צץ שוב: הוא סיים את לימודי התואר השני שלו בהרוורד, וחזר לביתו שבפרברים הצפוניים של שיקגו, וכעת הוא מתמודד לייצג את המחוז השמיני של אילינוי מטעם הרפובליקאים. את המחוז מייצגת כיום ג'אן שרקווסקי, והוא נחשב לאחד המחוזות הבטוחים ביותר לדמוקראטים  - שרקווסקי מייצגת את המחוז כבר 12 שנה, ובשש מערכות הבחירות בהן התמודדה מעולם לא זכתה בפחות מ70% מהקולות. הוא מכיל ברובו את הפרברים היהודיים שמצפון לשיקגו, ובראשם סקוקי (פרבר שנכנס לספרי ההיסטוריה בזכות פסק הדין שהתיר למצעד ניאו-נאצי לעבור בתוכו, ונחשב עד היום לאחד מאבני הדרך בגיבוש ההגנה הקיצונית על חופש הבטוי באמריקה), ובדרך כלל אף אחד לא היה מביט לכיוונו.
אלא שהשנה אינה שנה רגילה. לפחות בשלב זה נראה שהשנה הולכת להיות שנה איומה לדמוקראטים. בנוסף יש את הנקודה היהודית, כי המחוז כאמור ברובו יהודי ופולק מדגיש את חוסר האמינות של שרקווסקי בתמיכתה בישראל. מכל מקום - יתכן שלבחור יש סיכוי.
 אי אפשר לדעת מה מצבו של פולק בסקרים כי אין סקרים, אבל הוא כן הצליח להשיג תמיכה של דמויות בקנה מידה כלל-אמריקאי כמו אלן דרשוביץ וחבר הקונגרס הרפובליקאי הכוכב פול ריאן, ובעיקר הצליח לגייס כ200,000 דולר - פי 10 ויותר ממה שהצליח לגייס כל מועמד רפובלקאי במחוז לפניו. וכעת הוא מסתובב באינטרנט בתור דוגמה למועמד שלאף אחד לא ברור מאיפה הוא הגיע אבל אולי יש לו סכוי; למשל כאן.
אז אמנם אני בדרך כלל בעד הדמוקראטים, אבל הוא מאוד סימפטי, וחבר של יהונתן מהרוורד, ואם הוא יבחר אז הוא יהיה חבר הקונגרס חובש הכיפה הראשון בהיסטוריה. אז במירוץ האחד הזה, אני בעדו...

ושנה טובה לכולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה