בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום ראשון, 7 בנובמבר 2010

חוטים ושרוכי נעלים

יש עוד מה לכתוב על הבחירות אבל צריך לרענן קצת. אז עוד כמה דברים שקורים בעולם:
1. לראשונה מזה 99 שנה, בית המשפט הבריטי ביטל את תוצאות הבחירות באחד המחוזות מכיוון שהמועמד שניצח טען טענות שקריות ביודעין על יריבו. אחרית הימים...
2. זה לא רק נדמה שבארה"ב העשירים עשירים יותר והעניים עניים יותר עם השנים, יש גם נתונים לגבות זאת. הנתון שהכי הדהים אותי הוא שלמעלה מ80% מהעלייה ברמת ההכנסה (וממילא ברמת החיים) ב30 השנים האחרונות הופנתה לאחוזון העליון.
3. איזה כיף! הולכים לעשות סרט על טינטין!
4. לפני מספר שבועות היתה הצטברות של שלושה-ארבעה מקרים ברחבי ארה"ב של נערים הומוסקסואלים שהתאבדו לאחר שהתעללו בהם בבית הספר. זו כנראה לא עליה חריגה אבל ריכוז המקרים - ואם נהיה קצת ציניים, העדר סיפורים חדשותיים אחרים - הביא להתעניינות תקשורתית בנושא, ובעקבות כך קם פרוייקט אינטרנטי מרגש ששמו It gets better - כל מיני אנשים - החל בברק אובמה, הילרי קלינטון והקומיקאית קתי גריפין וכלה באנשים מהשורה -  מעלים סרטים קצרים של עצמם בפניה לאותו/ה נער/ה במצוקה, בקריאה לא להתייאש ולהאמין שהמצב ישתפר. עם התרחבות הפרוייקט הוא התחיל לעסוק בפניה לקורבנות התעללות באופן כללי ולאו דווקא ספציפית הומוסקסואלים, ואז העלה עזרא קליין, פרשן פוליטי צעיר וכוכב בוושינגטון פוסט ובMSNBC - סרט עם אחת הפניות הכי מרגשות שראיתי. הוא חנון אנליטי ולכן הוא מתאר תיאור אנליטי - לא את חוויותיו הוא אלא למה, באופן הגיוני, המצב משתפר בהמשך החיים: מכיוון שככל החיים מתקדמים אדם מקבל יותר ויותר שליטה בגורלו, ויכול לדאוג לכך שהמצב ישתפר, ואותם הדברים שגורמים לאדם סבל בילדותו יכולים להיות אותם הדברים שיביאו לו אושר וסיפוק בהמשך חייו. תקשיבו לו, הוא מנסח את זה יותר טוב. וזה לינק ששווה לשלוח לכל מי שסובל בסביבתו הנוכחית.
5. לד"ר תמר עלים גינדין יש בלוג מעולה על בלשנות, על איראן ועל בלשנות איראנית, כולל סדרת פוסטים על מגילת אסתר.  והמתנה היחידה שהיא ביקשה ליום ההולדת היתה הלינקים האלו, למרות שלא הייתי בונה על תעבורת האימים שעוברת בבלוג שלי להעלות את ציון גוגל בצורה ניכרת... אבל הבלוג שלה באמת מצוין, אז אני תורם את חלקי הדל.

נ.ב. קבלו תיקון - בלוגי הצנוע נמצא במקום שני בחיפוש "פוליטיקה אמריקאית". איזה כיף!, זה כנראה רק ביוזר שלי. חבל.
נ.ב. 2 - עוד אשפוך הרבה מילים על הבחירות של לפני שבוע וחצי. הסירו חשש מלבכם.
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה