בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שני, 22 בנובמבר 2010

Nickels and Dimes

כן, שוב הגיע הזמן להחליף את כותרתו של הפוסט השבועי המכיל דברים מכאן ומשם. הרעיונות לשמות חדשים הולכים ואוזלים לי (ולכן נזקקתי לביטוי אמריקאי) אז הצעות תתקבלנה בברכה...
1. הפוסטר הזה אמנם מרושע, אבל הוא תופס בצורה מדויקת את כל מה שמגוחך ברפואה אלטרנטיבית...
2. בזמן האחרון מתנהל בארה"ב דיון פוליטי על אש קטנה במדיניות don't ask don't tell. זו מדינייות שהתקבלה בתחילת שנות ה90 כפשרה בין ממשל קלינטון - שרצה להתיר באופן גורף להומוסקסואלים לשרת בצבא ארה"ב, לבין ראשי הצבא דאז ותומכיהם הרפובליקאים שהתנגדו; לפי המדיניות הזו מי שמכריז במפורש על נטייתו המינית ההומוסקסואלית משוחרר מהצבא, ללא זכויות (מה שמכונה dishonorably dischaerged), אבל הצבא לא ישאל באופן מפורש את החיילים על נטיותיהם. אולי זה היה סביר כפשרה אבל הגיחוך שבמדיניות הזו נראה לעין (נראה לי שקשה באמת לתת לה הסבר מתקבל על הדעת שלא מעוגן בסוף בנימוקים דתיים אנטי-הומוסקסואליים), ואכן עם השנים ועם השנוי החברתי ביחס להומוסקסואלים בארה"ב (שכתבתי עליו בעבר), כמו גם הצורך הגובר בחיילים לאור העובדה שארה"ב נלחמת כרגע בשתי מלחמות פעילות, המדיניות הזו נראית יותר ויותר מגוחכת; ואכן ראשי הצבא כמו גם רוב מוצק בציבור האמריקאי (58% כנגד 34%) תומכים בביטולה. אבל הרפובליקאים נגד, ובפרט ג'ון מקיין - שיצא לו במשך השנים שם של סנטור עצמאי ומתון בנושאים תרבותיים-חברתיים - יוצאים במלחמה דון קישוטית לשמר את המדיניות הזו. את ג'ון סטוארט וכוכבי הדיילי שואו ניצלו את קמפיין it gets better (שגם עליו כבר כתבתי) להגיש את אחת הביקורות הטובות, הקטלניות והמדוייקות ביותר שראיתי.
3.  שאריות בחירות אחרונות: ליסה מורקווסקי זכתה במירוץ לסנאט באלסקה; זו הפעם השניה בכל ההסטוריה של ארה"ב שמועמד זוכה כמועמד write in.
4. בפינת הרפובליקאי הצבוע, חבר קונגרס רפובליקאי אולטרא-ימני טרי טרי מהבחירות האחרונות, שרץ בין השאר על התנגדות נחרצת - והבטחה לבטל - את הרפורמה במערכת הבריאות שתביא בין השאר לביטוחם של 30 מיליון אמריקאים לא מבוטחים, וקרא לניסיון לערב במשהו את הממשל במערכת הזו "השתלטות סוציאליסטית", מתפוצץ מכעס כשמתברר לו שפוליסת הבריאות בביטוח המנוהל על ידי הממשל הפדראלי, המגיעה לו מתוקף היותו חבר קונגרס, תכנס לתוקף רק כחודש לאחר השבעתו.
5. וזו הכריכה של הספר האחרון של גלן בק - מגיש הטלויזיה האולטרא-שמרני עם תסמונת טורט-היטלר (כלומר, הוא פשוט מכנה המון תופעות כנאציות וכמעט את כל מי שלא מסכים איתו כהיטלר). יש שם משהו שנראה קצת creepy.
6. הנצרות לא מתה. היא פשוט מתחדשת בעולם השלישי: כיום אפריקה ואסיה מהוות 40% מהעולם הנוצרי, ועד 2025 הם יהיו רוב; עד 2050 רק 20% מהנוצרים יהיו לבנים לא היספאניים; המחוז הגדול ביותר הכניסה האנגליקנית הוא בכלל ניגריה. עוד נתונים מדהימים (וגם פרשנות, אבל זה כבר יותר נתון לויכוח) כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה