בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום חמישי, 13 באוקטובר 2011

מן הגורן ומן היקב

לא, אני לא חי בבועה ולכן יודע על גלעד שליט, אבל אני גם אמביוולנטי ובעיקר אין לי מה לחדש בנושא (נראה לי שיש איזו קטיושה או שתיים שאיראן יכלה לקנות לחזבאללה רק מהכסף שקיבלה על הנפט שמכרה כדי שישרפו אותו כדי ליצור חשמל לכל השרתים שמאחסנים פוסטים וסטטוסים על גלעד שליט). אז ברשותכם, כמה דברים אחרים (והכותרת פשוט מתבקשת לסוכות)

1. בפינת "קרה החודש והעולם עדיין עומד על תילו": המרכז האסילאמי "פארק 51", המצוי במרחק שני בלוקים מגראונד זירו וכונה על ידי הימין האמריקאי ground zero mosque, נפתח החודש. האם שמתם לב?
2. קצת טירוויה לחג. הידעתם ש:
     א. מונטפליה, ורמונט, היא הבירה היחידה של מדינה מ50 המדינות שאין בה מקדונלדס
     ב. ורמונט היא גם הימדינה היחידה שאחד הסנטורים מטעמה הוא לא דמוקרט ולא רפובליקאי אלא סוציאליסט
     ג. באונ' קליפורניה בברקלי יש חניה מיוחדת לחתני פרס נובל. זה היה משעשע מספיק שהייתי חייב למצוא את התמונה באינטרנט:
4. הבטחתי קצת סטיב ג'ובס, אז הנה: לא יודע למה, יש משהו שמאוד מעורר בי רתיעה בסטיב ג'ובס ובפולחן שלו. קודם כל, מכיוון שכנראה שכאדם הוא היה די דרעק. אבל מצד שני, יכול להיות שגם גאונים מוערצים אחרים היו דרעק, אז זו לא סיבה. גם ההתנהגות העסקית של אפל אמנם היתה מכעיסה לעתים, אבל היא לא היתה רעה באופן דרמטי מאחרות. אז את הסיבה לרתיעתי צריך כנראה לשמור לפסיכולוגיה, אבל לא על זה נכתוב כעת. מה שכן, האירוניה הגדולה היא שבעצם החזרה לחיים של אפל - אחרי שכמעט נפחה את נשמתה בסוף שנות ה90, ועם חזרתו של ג'ובס לתפקיד המנכ"ל - היתה בעקבות החלטה עסקית מנוגדת כמעט לDNA של החברה: אפל תמיד האמינה ב"גן נעול" - כל מוצריה ממתמשקים אחד עם השני אבל לא עם מוצרי חברות אחרות; זה מה שגרם למקינטוש לדעוך, כאשר מיקרוסופט גנבו את הרעיון של ממשק חלונות ואפשרו אותו לעשרות תואמי הIBM הזולים, בעוד שאפל מכרו רק מחשבי מקינטוש בחבילה אחת, חומרה ותוכנה. מכל מקום, לאחר שג'ובס חזר מוצר הדגל הראשון היה האייפוד, ולמרות מה שנראה היום בדיעבד, הוא לא כל כך הצליח בהתחלה. הצלחתו הגיעה רק לאחר שאפל עשתה את הלא יאמן ואפשרה ממשק של אייפוד למחשבים ומערכות הפעלה שאינם שלה. וזה מה שאפשר לה לחזור ולהיות מה שהיא היום. נפלאות דרכי ההסטוריה. אורן צור מסביר יותר טוב.
5. מסתבר שספויילרים לא בהכרח הורסים את חווית הקריאה. כאן היתה בדיחה תפלה על ספויילרים, אבל החלטתי לחסוך זאת מכם, קוראי הנאמנים.
7. חוק הוא חוק, ולכן כאשר האסטרונאוטים של אפולו 11 חזרו מהירח, הם עברו במכס ואף מלאו את הטופס הבא, שנאס"א שחררה לעתונות לפני כמה שבועות:
9. דניס ריצ'י, ממציא שפת C, מת לפנות בוקר. ברוך דיין אמת. ברור שזו דמגוגיה לטעון שמדהים שהוא לא זוכה לאלפית מהחגיגה לה זכה ג'ובס, למרות שהוא בבירור מהענקים שעל כתפיהם ג'ובס עמד. אבל ממתי אני לא דמגוג?
10. לדעתי כבר לינקקתי לטקסט הזה, אבל אני לא בטוח שבבלוג. מכל מקום, אתם פשוט חייבים לקרוא. 
11 ולכל מי שהשתכנעו שאלי ישי הפך פתאום לוחם חברתי, קצת ניתוח מתוך המחנה מסביר את הסיבות האמיתיות להתנגדותו לדו"ח טרכטנברג; כאן וכאן (קרדיט למיכאל וללאה. אני מוכרח לציין שיחימוביץ' הצליחה לאכזב אותי די מהר בהתיחסותה לדו"ח. לא שאני חושב שהוא מצויין כל כך, ואני מסכים איתה שלא היה צריך ועדה כדי להמליץ את ההמלצות הללו ארבל האויב הגדול ביותר של הטוב הוא הטוב מאוד; מכיוון שרוב ההמלצות טובות, אין שום סיבה לא לתמוך בהן ובמקביל לדרוש שנויים יותר דרמטיים).

מועדים לשמחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה