בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום חמישי, 7 בפברואר 2013

מה שומעים בKQED

אם אינכם יודעים מה זה KQED, זו כמובן התחנה המקומית של NPR באיזור סן פרנסיסקו וסקרמנטו (שמגיע להם ח"ח על בחירת השם...). רק מהקשבה ספורדית אתמול בדרך לארכיונים ובחזרה, הנה מה ששומעים:
1. דיון על ההחלטה של איגוד הצופים בארה"ב לאפשר להומוסקסואלים להיות חברים ומדריכים בצופים. מתברר שכעת יש איסור כזה; הם רצו לבטל את האיסור הזה אבל דחו את ההחלטה למאי בגלל שכמה כנסיות, בראשן הכנסיה המורמונית, שכמסתבר, מהוות חלק משמעותי מהגב הכלכלי של הצופים, מתנגדים למהלך. במהלך הדיון הרדיופוני בנושא אחד המשתתפים הביא את ישראל כדוגמה למדינה שבה בכל המוסדות הללו - תנועות נוער, צבא וכו' - יש שוויון מלא להומוסקסואלים.
2. דיוונים על הדו"ח של משרד המשפטים האמריקאי שהודלף שלשום ומבסס את הבסיס החוקי שבמסגרתו הממשל האמריקאי הורג פעילי טרור, גם אמריקאים, במדינות זרות, לרוב באמצעות מזל"טים. בדיון היו דעות לכאן ולכאן אבל גם התומכים ציינו שמאוד מטרידה העצמאות שהרשות המבצעת לקחה לעצמה - הממשל בעצם טוען שהוא יכול לשפוט ולהוציא להורג אזרחים אמריקאים על דעת עצמו בשל היותם "מנהיגי טרור" - ורובם ציינו שבישראל למשל יש ביקורת שיפוטית קפדנית של בג"ץ על סיכולים ממוקדים.
3. ראיון עם נגנת הג'ז המדהימה ענת כהן.

לפעמים נעים להיות ישראלי בחו"ל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה