בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שישי, 1 באוקטובר 2010

מירוץ שבועי לילד

הרבה זמן לא היה, אבל תמיד אפשר לסמוך על קליפורניה שתספק את הסחורה.

למושל קליפורניה רצים - כבר הזכרתי את זה בעבר - מהצד הדמוקראטי ג'רי בראון, שכבר היה מושל בין 75 ל83, ואם הוא יבחר הוא יהיה הן המושל הצעיר ביותר והן המושל המבוגר ביותר בהיסטוריה של קליפורניה; ובצד הרפובליקאי מג וויטמן, מולטי מיליונרית, בכירה לשעבר באי-ביי ששברה השבוע את שיא הוצאת הכספים לקמפיין כלשהו למשרה כלשהי בהסטוריה של ארה"ב.
כל זה כבר ידוע, מה שקרה השבוע זה שאנחנו צופים בתאונת רכבת בשידור חי:
ביום שלישי התקיים דיבייט ציבורי בין וויטמן לבראון (זה מאוד מקובל במסעות בחירות בארה"ב), שבמהלכו וויטמן יצאה בחריפות נגד מעסיקים שמעסיקים מהגרים לא חוקיים וקבעה שיש להעניש אותם. זה כשלעצמו יכול להיות בעייתי במדינה שבה 20% מהבוחרים הם היספנים, אבל זה היה סיכון מחושב שכן הצד הימני של המפה מאוד אוהב עמדות אנטי-הגירה חריפות. אלא שלמחרת ניקי דיאז סטאלאן כינסה מסיבת עיתונאים ובה סיפרה, בדמעות, שהיא עבדה 9 שנים אצל וויטמן כעוזרת בית, כשהיא עצמה מהגרת לא חוקית, וויטמן ידעה על כך. ופיטרה אותה מספר ימים לפני שהכריזה על מועמדותה למשרת המושל.
וויטמן טענה מיד שדיאז סטאלאן אכן עבדה אצלה אך היא (וויטמן) לא ידעה שדיאז סטאלאן אינה חוקית ומרגע שנודע לה על כך פיטרה אותה. אך עורכת הדין של דיאז סטאלאן (כמובן יש עורכת דין. ותביעה בדרך. זו אמריקה, היתה לכם הווא-אמינא אחרת?) טענה שיש לה הוכחה שהיא יכולה להציג - בדמות מכתב מהביטוח הלאומי לוויטמן המודיע לה כי היא מעסיקה מהגרת לא חוקית. וויטמן טענה שהיא מעולם לא ראתה מכתב כזה ומכיוון שדיאז סטאלאן בין השאר אספה את הדואר, יתכן שהיא ראתה את המכתב והחביאה אותו מוויטמן.
ואז עורכת הדין חשפה את מכתב. ועליו הערות בכתב ידו של בעלה של וויטמן, שאומר לדיאז סטאלאן "לסדר את זה". נותרנו עם שתי אפשרויות: או שוויטמן משקרת, או שמשהו די רקוב בנישואיהם של בני הזוג וויטמן. מאז וויטמן סרבה לדון בנושא, ותגובתה הצטמצמה לשני דברים:  תקיפת הקמפיין של בראון על שהעלו את הנושא, ומוכנות להבדק בפוליגרף. וברור שכשהפוליגרף נשלף, זה סימן שאת בצרות צרורות.

לאמריקאים יש מושג ששמו October surprise - איזשהו מאורע לא צפוי שקורה לקראת סוף מסע הבחירות - באוקטובר - ומשנה את כל הדינמיקה. בהחלט יכול להיות שבדיוק ראינו איך october surpirse נולד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה