בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום רביעי, 6 באוקטובר 2010

קרני ראמים וביצי כינים

1. מתברר שלשכת המסחר האמריקאית - התורם הגדול ביותר של המפלגה הרפובליקאית - מקבל כסף מחו"ל, בין השאר מחברות בשליטת ממשלת בחריין.
2. אם בא לכם לאכול צ'יקן נאגטס במקדונלדס אי פעם בעתיד, אל תסתכלו על הלינק הזה.
3. במדינות הצפון - למשל בצפון מדינת ניו-יורק - ממש קר, כל כך קר שהתושבים פשוט עוזבים. אבל מתברר שלקור יש גם יתרון: באפאלו, בצפון מדינת ניו-יורק, הופכת בשנים האחרונות למרכז גדול של חוות מחשוב. למה? פשוט אחת ההוצאות הגדולות ביותר של חוות מחשוב הוא מיזוג אויר, כדי להשאיר את החדרים קרים עם כל החום שהמחשבים פולטים, ומזג אויר קר מעניק יתרון.
4. לא רק גלן בק חושב שדיאטה זו מזימה של הממשלה לחמוס את זכויות האזרח שלו. גם פאול בראון, חבר קוגנרס (רפובליקאי כמובן) מג'ורג'יה חושב כך. והוא גם יכול לכתוב חוקים.
5. הדוגמה הכי מרשימה שראיתי לרמת סיקור פוליטי נמוכה: בתה של שרה פיילין, בריסטול, משתתפת בעונה הנוכחית של "רוקדים עם כוכבים", ובאחד הפרקים באה שרה פיילין לאולפן לעודד אותה. כששודר הפרק, טענו חלק מהצופים שהם שמעו מישהו מהקהל צועק "בוז" לפיילין. פוקס ניוז עטו על המציאה, ולא זו בלבד שסקרו באינטנסיביות אלא אף זיכו את הפרשה בשם: boo-gate (מאז פרשת ווטרגייט, gate היא הסיומת המקובלת לשערוריה רצינית). ואם אתם מניחים שזו רק קפריזה של פוקס ושהעניין ידעך תוך יום, חשבו שנית: נכון לעכשיו, הבטוי boo-gate מניב 15,300,000 תוצאות בגוגל.
6. האם אמפרית הרשע מתחילה להראות סימני חולשה? למרות שמיקרוסופט כבר הוציאה שתי גרסאות חדשות, וויסטה וwindows 7, ולמרות מסע פרסום אינטנסיבי שנועד לגרום למשתמשים לשדרג לגרסאות אלה, ולמרות שהתמיכה בwindows XP עוד מעט נגרת - עדיין לא פחות מ66% ממשתמשי windows משתמשים בXP.
7. החקיקה המשמעותית הראשונה של ברק אובמה היתה חבילת התמריצים, בשווי מאות מיליארדי דולרים, שנועדה לסייע לכלכלה להתאושש מהמשבר. במסגרת החבילה, הממשל גם פנה לתקצב נושאים שראויים בעיניו לקידום, ואחד הראשונים שבהם הוא אנרגיה ירוקה: זה נושא שאין לו כמעט מתנגדים כיום, שכן תמוכים בו הן מסיבות סביבתיות (מה שמתאים לשמאלנים) והן מסיבות של בטחון לאומי, ורצון להוריד את התלות במשטרי ערב (שמתאים לימנים). בינתיים עברו כמה וכמה חודשים וחבילת התמריצים הכה ללא פופולרית בעליל. לקראת הבחירות הקרבות ברק אובמה בחר להקדיש את אחת מההודעות השבועיות לאומה (ישנה הודעה כזו כל שבוע, מאז ימי FDR - הוא התחיל אותן ברדיו וכיום הן בטלויזיה) להדגשת האלמנטים בחיוביים בחבילת התמריצים, בפרט בתחום ההשקעה באנרגיה חלופית; כדוגמה הוא הביא חברה לאנרגיה סולארית בשם brightsource מקליפורניה. אם תקשיבו לכל ההודעה תשמעו שאובמה מדגיש את העובדה שהחשברה היא "לא מהודו ולא מסין אלא מקליפורניה". זה טוב ויפה, אבל גם קצת מצחיק כי זו חברה אמריקאית בערך כמו שקומברס או נייס אמריקאיות: כמו כל ההי-טק הישראלי, המטה והמכירות יושבים בארה"ב אבל החברה נוסדה ומפתחת מהר החוצבים בירושלים.

ברכות לעושים במלאכה, ושבוע טוב לכולם.

תגובה 1:

  1. קראת למיקרוסופט אימפרית רשע?

    זה הזוי והדיוטי.


    כניראה יש לך סיבות אישיות.

    השבמחק