בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שבת, 16 באוקטובר 2010

שרוכים וחוטי נעלים

ההסבר המתבקש לכותרת הוא שמדי פעם נמאס לי מהכותרת הקבועה לפוסטים של "דברים שראיתי באינטרנט השבוע", אז אני מחליף. אם יש לכם עוד ביטויים שימושיים ל"כל מיני דברים" - אנא שתפו...
בביוגראפיה המצויינת שלה על יגאל אלון ("אביב חלדו") מספרת אניטה שפירא כי בשנות ה60, ובהיותו בן למעלה מ70 שנה, נסע יצחק טבנקין, מנהיג ואידיאולוג הקיבוץ המאוחד, לראשונה בחייו לארה"ב. כאשר חזר לקיבוצו, עין חרוד, מיהר למזכירות כדי לדווח לה שהקפיטליזם חי ועומד, ולא מתכוון ללכת לשום מקום. באופן דומה, כל שיש לי לדווח מניו יורק היא כי היא חייה ועומדת, מצויינת כתמיד, ולא מתכוונת ללכת לשום מקום. אה כן, והטלויזיה מלאה בפרסומות פוליטיות של קירסטן ג'יליברד (רצה לסנט מניו יורק) אנדרו קואומו (רץ למושל ניו יורק) ולינדה מקמהון (רצה לסנט בקונטיקט). פרסומות די מכוערות. מכל מקום, כנראה שצ'ק שומר, המועמד הדמוקראטי למושב הסנט הנוסף, מרגיש מספיק בטוח במצבו שהוא לא חש צורך לקנות זמן אויר.
ובינתיים:
1.לארי דיאמונד זכה השבוע בפרס נובל לכלכלה. במקביל, הוא מועמד למועצת הנגידים של הבנק המרכז האמריקאי, הפדרל ריזרב, ומכיוון שהוא מועמד של אובמה הרפובליקאים חוסמים את מינויו. פרס הנובל לא מנע למשל מהסנטור הרפובליקאי שלבי מאלבמה לטעון שדיאמונד לא מוכן עדיין למלא תפקיד של חבר במועצת הנגידים.
2. הדיון על המדיניות הרצויה שיחס לפליטים הסודאניים קשה ומורכב ועדיין כל מי שמגבש עמדה בנושא צריך קודם לקרוא את זה.
3. האם אתם הייתם מזהים את הכשל המתימטי הזה?
4. והנה דבר נוח להשתמש בו כרמז דק לחברים שלכם שמזבלים לכם את הפייסבוק...
5.הייתי בטוח שכבר כתבתי על זה בעבר, אבל כנראה שלא. מכל מקום, במסגרת הדיון על ההגירה הלא חוקית ארגוני עובדים בחקלאות - שרבים רבים מהם מקסיקאים, רבים מהם מהגרים לא חוקיים, פתחה בקמפיין ששמו "take our jobs": מכיוון שהטענה של מתנגדי ההגירה היא שהמהגרים גונבים מקומות עבודה מהאמריקאים, באו ארגוני העובדים ואמרו: בבקשה, בואו תנסו. בפרט, הם מוכנים לארגן לכל אחד (ובפרט למפורסמים) עבודה של יום אחד כעובד חקלאות, כדי להוכיח שאמריקאים לא מועניינים בעבודות הללו, ולכן באים המהגרים הלא חוקיים. זה די פופוליסטי אבל מאוד אפקטיבי. מכל מקום, במסגרת זו הם הזמינו את הקומיקאי סטיבן קולבר; ותת ועדה של הקונגרס לענייני עבודה, שערכה ישיבה בנושא הגירה לא חוקית, השמינה את קולבר להעיד - כתעלול יחצני כמובן, כדי ליצור עניין ציבורי בדיון. קולבר הגיע, והעיד בתור דמותו כפרשן ימני, ונאם נאום מצויין וממש ממש מצחיק. אבל, מה שהכי מדהים - ועל זה עלה ג'ון סטוארט בתוכניתו למחרת - הוא שהדבר היחידי שממש עורר צחוק בחדר הוא כשקולבר אמר שהוא בטוח שחברי הקונגרס יתעלו מעל לחישובים פוליטיים קטנוניים ויעשו מה שנחוץ לטובת האומה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה