בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום חמישי, 6 בינואר 2011

לכל שבת יש מוצאי שבת

1. כאשר יש לך נשק שנראה אפקטיבי, כי היריב שלך לא מסוגל להתמודד נגדו, יש סכנה גדולה שתמשיך להשתמש בו שוב ושוב, עד שלבסוף היריב שלך יאבד את סבלנותו ויכה בך מכה גדולה הרבה יותר ממה שציפית. אני לא מדבר על החמאס ועופרת יצוקה אלא על הרפובליקאים בסנט, שההתנגדות הקבועה לכל דבר שהדמוקרטים עושים (באנגלית מתארים זאת במילה יפיפייה - obstructionism - התנהגות של הפרעה בכל מחיר. לא מצאתי תרגום טוב לעברית) והשימוש התכוף בצורה קיצונית וחסרת תקדים בפיליבסטר הביאו לבסוף את הדמוקרטים לשנות את הכללים; ובימים אלה - עת מתכנס הסנט החדש שבו לדמוקרטים יש עדיין רוב אבל קטן יותר - מציעים שלושה סנטורים דמוקרטים רפורמה בפיליבסטר: מעתה אם סנטורים רוצים ליצור פיליבסטר הם יצטרכו באמת לבצע אותו - כלומר לעמוד ולדבר עד אין קץ, וכשהם מפסיקים נגמר הדיון ומצביעים; בנוסף המצב שבו סנטור יכול באופן אנונימי למנוע מהלכים חקיקתיים רבים - בעיקר מנויים - יפסק, לא במובן של ייפסק לחלוטין אלא שסנטורים לא יוכלו לעשות זאת באופן אנונימי; ובנוסף פיליבסטר יוכל להתבצע רק על השלב הסופי של החוק, ולא על כל מיני שלבים באמצע - אפשרות שהרפובליקאים ניצלו בוירטואוזיות והצליחו להאט משמעותית את עבודת הסנט. לא ברור מה יהיה גורלן של ההצעות, אבל הדיון בעיצומו. (למשל, כאן  כאן וכאן)
2. כאשר נבחר המחזור החדש של חברי קונגרס (שוב, לאמריקאים יש בטוי יפה - congressional class of 2010, משל היו חברי הקונגרס תלמידים בתיכון או בקולג'), הם נבחרו - בעיקר הרפובליקאים - על בסיס הבטחות אדירות וגרנדיוזיות (למשל לקצץ 100,000,000,000$ בתקציב בשנה הזו בלבד). אז אתר slate  יצא במבצע חדשני - מדד שיבדוק כמה הם עומדים בהבטחותיהם.
3. עוד אחת מהתוצאות של היפר-אינפלציה: תלמידים בזימבאבווה מאבדים את התחושה למספרים.
4. לפי רוב ההערכות, כתב האישום המרשים של ג'ון סטוארט כנגד הסנטורים הרפובליקאים על אי העברת חוק פצויי עלויות רפואיות לכבאי ושוטרי ה11/9 הוא אחת הסיבות שחוק שכזה עבר בימיו האחרונים של הקונגרס האחרון.
5. ומילה אחת לישראל ביתנו ולדני דנון: ועדת חקירה פרלמנטרית לחקירת פעילות לא פטריוטית? מילא מקרתיזם, אבל למה כל כך לא מקורי ומיושן? זה ממש פיפטיז! מה הדבר הבא? חוק להחזיר את ההולה-הופ? או את אלביס?
6. ואם יש מישהו שמעצבן אותי יותר מכולם בימים אלה הם הרבנים שחשו למשפחתו של אבי כהן כדי לשכנע אותם (בהצלחה) שלא לתרום את אביריו למרות שחתם על כרטיס אד"י. באמת, יש טמטום ורשעות שאתה פשוט לא יודע מה לומר מולם.

2 תגובות:

  1. ומה חשבת על מופע החנופה של סטיוארט לסנטורית מניו יורק, קירסטן ג'יליברנד?

    השבמחק
  2. לא הספקתי עדיין לראות (כרטיס הקול בלפטופ שלי שבק). אבל באופן כללי אני בדר"כ לא אוהב את הראיונות של סטוארט, במיוחד של פוליטיקאים - הם רכים וחסרי בשר (מלאים במה שהאמריקאים קוראים softballs, שאלות קלות) - גם לפוליטיקאים ימנים, ושמאלנים על אחת כמה וכמה. בוא נאמר שלדעתי הוא קומיקאי הרבה יותר טוב ממראיין.

    השבמחק