בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שבת, 16 באפריל 2011

נקוי פסח

לא כתבתי זה זמן, אז קבלו את התנצלותי הקלישאתית. פסח הוא הזדמנות אפוא לנקות את כל הלינקים שהצטברו.
1. אין ספק, קשה לדבר באופן רציונלי על ישראל בחו"ל (זהירות, פוליטיקה. הקרדיט לאתר שלום עכשיו)
2. עוד סימן לתהליך נפילת האימפריה. (הקרדיט לגיל)
3. צריך להיות די קשה להתנהל בלטינית.
4. אוסף כל היציאות הדרמטיות באמצע הראיונות של "60 דקות"
5. קראתי בבלוג המצוין הזה (הקרדיט לאמא) את התמצות היפהפה של העיתונות האנגלית:
The Daily Mirror is read by people who think they run the country; The Guardian is read by people who think they ought to run the country; The Times is read by people who actually do run the country; the Daily Mail is read by the wives of the people who run the country; the Financial Times is read by people who own the country; The Morning Star is read by people who think the country ought to be run by another country; and The Daily Telegraph is read by people who think it is.
ניסיתי לתרגם לישראל אבל לא כל כך הלך לי עם קוראים, אבל עם כותבים קצת יותר טוב:
ב"ידיעות" כותבים מי שחושבים שהם מנהלים את המדינה, ב"מעריב" כותבים מי שחושבים שאם הם רק יכתבו כמו בידיעות הם ינהלו את המדינה, ב"ישראל היום" כותבים מי שמנהלים את המדינה, ב"הארץ" כותבים מי שחושבים שראוי שהם ינהלו את המדינה, ב"יום ליום" כותבים מי שחושבים שראוי שהרב עובדיה ינהל את המדינה, וב"מקור ראשון" כותבים מי שחושבים שכותבי "הארץ" מנהלים את המדינה.
6. אפשר להתוכח על הישגיו של ברק אובמה, אבל אין ספק שבתחום אחד הוא הצליח בצורה מרשימה: תדמיתה של אמריקה השתפרה פלאים; מספיק להסתכל על הגרף הזה (של סקר שנעשה בקרב מדגם של אוכלוסית העולם) כדי להבין.
7. לא ברור לי באיזה תוקף החליטו מנציחיו של מרדכי אליהו שהוא "אביהם של ישראל". לטעמי הוא מקסימום אבא של שמואל אליהו ולפי ההד הציבורי של אליהו (אסור להשכיר דירות בצפת לערבים) ג'וניור, לא היתה לו הצלחה מי יודע מה בתחום. מכל מקום, עכשיו הם גם עוברים לשלב הקומיקס לילדים, ובוחרים להבליט, מכל הנושאים, את הזלזול ברפורמים. תומר פרסיקו מסכם את זה הרבה יותר מוצלח משאני אוכל לנסח.
8. כחלק מההסכם הקולאיציוני בין השמרנים לליברל-דמוקרטים, בעוד כשלושה שבועות יתקיים בבריטניה משאל עם על החלפת שיטת הבחירות מfirst past the post לשיטת alternative vote, בדומה לנהוג באוסטרליה (הסברתי על זה בזמנו כאן  וכאן). כשיתקרב יותר משאל העם אכתוב על זה יותר אבל בינתיים הנה דעה אחת של אחד התומכים ב"קול החלופי".
9. זה ממש עצוב. ובאותו הקשר, זה ממש מצחיק. או גם עצוב בעצם (הקרדיט לעידו קינן)
10 כשהוכחה מתמיטית יכולה להסתכם בשתי שורות זה סדרך כלל סימן שהיא יפהפיה.
11. והנה הסבר יפה להתהנגויות די מטופשות שעדיין כולנו עושים.

הפוסטים הבאים יהיו על דברים חשובים באמת כמו דונלד טראמפ וגלן בק, אז השארו במתח. בינתיים נפרד ברוח פסח:
א. לכל המחמירים, תנוחו; די לאכול פחות מחצי מצה בליל סדר (בהזדמנות אכתוב על למה חוסר הבנה בסיסי של החזון איש במתמטיקה שיגע את כלל עולם היהדות).
ב. וכנראה שכך היתה נראית יציאת מצרים בעידננו.

חג שמח!

2 תגובות:

  1. הנה קישור לקטע המקורי מ"יס, מיניסטר" שהציטוט על העיתונות הבריטית מופיע בו, בצירוף הפאנץ' על קוראי ה"סאן" (לא טריוויאלי כלל לימי תאצ'ר)

    http://www.youtube.com/watch?v=DGscoaUWW2M

    השבמחק