בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום רביעי, 4 באפריל 2012

נקיון פסח ב'

המשך הנקיון (פרק א' היה כאן)

1. בארה"ב יש יותר משקי בית עם מכשיר של אפל מאשר משקי בית שבהם זוגות נשואים.
2. סיכום ממצה של כל ספרי מוראקמי
3. מכירים את הטענה שאם זורקים מטבע, ולו הקטן ביותר, מראש האמפייר סטייט בילדינג, הוא יכול להרוג עובר אורח אם הוא נוחת עליו? אז זה לא נכון. החיכוך עם האויר יאט אותו מספיק כך שעד שיגיע למטה הוא לא יצבור מספיק מהירות כדי להיות קטלני. אבל עט כן יעשה את העבודה.
4. לפי מחקר חדש, לחקוי המדוייק והקטלני של שרה פיילין בידי טינה בפיי ב"סאטורדי נייט לייב" במהלך הקמפיין של 2008 היתה השפעה של ממש על הבוחרים.
5. יש צדק בעולם: חברת הקונגרס הרפובליקאית ג'ין שמידט מאוהיו, הידועה בעיקר בכך שבמהלך דיון בהצעת חוק של הדמוקרטים לנסיגה מעיראק קראה לג'ון מורת'ה, חבר קונגרס דמוקרטי ותיק ומי ששירת שנים רבות בחיל הנחתים, "פחדן" (למותר לציין ששמידט לא התקרבה בחייה למרכז גיוס), הפסידה בפריימריז במחוז שלה.
6. לפי מחקר חדש, אנשים עשירים נוטים לשקר ולהתנהג באופן כללי בצורה לא מוסרית יותר מאשר עניים (אם כי לא ברור מה כאן הסיבה ומה התוצאה: האם העושר גורם לאנשים לאבד את המוסר, או שאנשים לא מוסריים מתעשרים יותר בקלות)

חג שמח!

3 תגובות:

  1. אני תוהה מה ההשלכה של העובדה השישית על האמונה הפרוטסטנטית. אולי הקתולים צודקים ובבוא יום הדין העניים יירשו את הארץ...

    השבמחק
    תשובות
    1. מחד, למה רק קתולים, זה ישו בעצמו: "אשרי עניי הרוח כי להם מלכות השמיים" (מתי ה', 3). מאידך, כל אהבת העניים שלה לא מנעה מהכנסיה הקתולית ליהפך לארגון העשיר ביותר בעולם. אבל אני מבין את הפואנטה שלך, מקס ובר בודאי מתהפך בקברו...

      מחק
  2. בעצם, אין כזה דבר "פרוטסטנטים". אין זרם כזה בנצרות, זה שם כולל להמון דברים.
    מה ההשלכה של זה?
    זה תלוי. אם אתה קלוויניסט, אז יש פרה-דסטינציה, ונקבע כבר בלידתך אם אתה הולך לגן עדן או גהנום, ועצם היותך מצליח זה רק בשביל לחפש הוכחה אישית שאלוהים אוהב אותך ולכן גן עדן. לכן זה לא נורא לרמות, כי אם הצלחת כנראה אלוהים אוהב אותך.
    אם אתה מתודיסט אז דווקא אם אתה עני, כנראה אתה במבחן, ויהיה לך טוב יותר.
    ויש עוד מאות קומבינציות ואפשרויות.

    בקיצור, אם אתה פרוטסטנטי, תלוי איזה פרוטסטנטי, יש כל כך הרבה זרמים ופלגים שזה כבר איבד משמשעות לשאול לגבי נקודה 6, כי כל אחד ייתן תשובה אחרת.

    (לא לקחת בודאות את מה שאני אומר על זרמים בנצרות, המידע מבוסס על קורס שלקחתי לפני 3 שנים, שאת חלקו הספקתי לשכוח, ומתומצת כל כך שמה שכתבתי לא בדיוק נכון, אבל זה הרעיון הכללי)

    השבמחק