בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שלישי, 6 ביולי 2010

יבוטל החוק לאלתר!

לפני כמה שבועות נבחרה ממשלה חדשה בבריטניה. תוצאות הבחירות הותירו מצב לא מוכר לבריטים בו לאף מפלגה אין רוב מוחלט בפרלמנט ולכן הם נאלצו ליצור ממשלת קואליציה בין השמרנים לליברל-דמוקראטים. אין הרבה נושאים עליהם מסכימות שתי המפלגות אבל אחד הנושאים הללו הוא התנגדות נחרצת לחוקים שקידמה ממשלת הלייבור, שפוגעים בחופש הפרט - ובראשם חוק המכניס לשימוש תעודות זהות, שאחת המשימות הראשונות של הממשלה החדשה היתה לבטל אותו.
מכיוון שדיויד קמרון יודע איך לנהל משא ומתן קואליציוני, לניק קלג, מנהיג הליברל דמוקרטים, וכיום להיות סגן ראש הממשלה, נשאר הרבה כבוד אבל לא הרבה מה לעשות (בכל הנושאים המהותיים של חוץ בטחון וכלכלה השמרנים קבעו את המדיניות כבר בהסכם הקואליציוני). ולכן הוא החליט לקדם את נושא חירויות הפרט והשיק ברעש גדול אתר הקורא לאזרחים להציע איזה חוקים לדעתם מיותרים ופוגעים בחופש הפרט שלא לצורך וצריך לבטל אותם.

פרס הבריטי האהוב עלי הולך היום לארבעת הבריטים (כאן, כאן, כאן וכאן) שהציעו, כל אחד בנפרד וללא קשר ביניהם, לבטל את החוק השני של התרמודינמיקה.

כמובן, שאנחנו יכולים הרבה יותר טוב. הרי אצלנו, כמה ימים לפני בחירות 81, הכריז יעקב מרידור, שהיה מכירי הליכוד ומועמד לרשת את בגין, על ההמצאה שלו - מתקן יצור אנרגיה שיאיר בצריכת אנרגיה של נורה אחת את כל רמת גן. הראיון ניתן ממקום סודי כי מרידור טען שמטוסים מלאים במדענים ומרגלים תעשייתיים בדרכם לארץ לגנוב את ההמצאה שלו (הכל אמת). בשלב מסויים הגיע הראיון לכך:
המראיין: "זה לא ייתכן, זה סותר את החוק השני של התרמודינמיקה" (כן, כנראה שמראיינים ברדיו ידעו קצת יותר פיזיקה אז)
מרידור : "אז מה? אנחנו מבטלים חוקים בכנסת כל הזמן".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה