בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שישי, 16 ביולי 2010

מפה ומשם

1. גמרתי השבוע לקרוא את "Through the language glass" של גיא דויטשר. הוא בלשן, המתאר בספר איך תפיסת מושגים שנראים לנו טבעיים לגמרי - כמו צבעים - בעצם תלויים בשפה, כמו גם דוגמאות אחרות על מקומות בהן השפה משפיעה על המחשבה. תקראו, זה ספר מעולה; לפעמים קצת מאריך אבל יש כמה דוגמאות ממש מגניבות על מוזרות של שפות שונות בעולם. (לא תורגם עדיין לעברית אבל אם אני מבין נכון מתרגמים אותו בימים אלה).
2. ואם אתם רוצים לקנות אותו באינטרנט, תקנו בthe book repository, לא באמזון. המחירים שם זולים יותר, המשלוח חינם, והאתר בריטי, אז לרוב המשלוח מגיע (לישראל) מהר יותר, ואפילו מכתב מייל האישור בריטי לעילא, ומתחיל ב"Thank you ever so much for buying..." בקיצור, עוד לא מצאתי את הcatch. (חבר שלי המליץ לי על האתר אבל אני חושד שהוא לא היה רוצה קרדיט בבלוג. מצד שני, אני לא רוצה להמנע מלהביא גאולה לעולם, אז קרדיט למר  you know who you are)
3. גם האמריקאים הם בוחרים לא רציונאליים בעליל.
4. לא רחוק מלאס וגאס נמצא אחד ההישגים ההנדסיים הגדולים של שנות ה30 של המאה ה20 - סכר הובר (Hoover dam). זה סכר ענק (תשפטו בעצמכם) בערוץ הקניוני של נהר הקולורדו, שגם מפיק חשמל הידרואלקטרי לאיזור וגם אוגר מים באגם גדול מאחוריו, אגירה שאפשרה להזרים את המים הללו לרחבי המדבר של דרום מערב ארה"ב, ואפשרה ללאס-וגאס ולסן-דייגו לגדול לכדי מעלה ממיליון תושבים, וללוס-אנג'לס לגדול לכדי 10 מליון תושבים. מתברר, שהחגיגה נגמרת. שימוש יתר במים הוריד את מפלס האגם עד לקו השחור,ובתוך כמה חודשים מצפים שהמפלס ירד לרמה שלא אפשר יהיה להשתמש יותר בסכר להפקת חשמל. אני רק מקוה שלא נחשוב לייצא אליהם את העור המתקלף של רננה רז.

שבת שלום!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה