בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שבת, 4 ביוני 2011

פכים וזוטות מהדורת חו"ל


יש הרבה פכים וזוטות שהצטברו, אז להיום נעשה את מהדורת חו"ל, ועל דברים הקשורים בארץ אכתוב בהמשך השבוע.

1. בינואר פרסם ניוזוויק פרוייקט בשם "America's dying cities", המדרג את הערים במצב הקשה ביותר בארה"ב. במקום הראשון העגום ניו-אורלינס, שקשה לראות איך היא תשתקם בעתיד הנראה לעין בשנים הקרובות. כמעט כל שאר הרשימה הם מהמערב תיכון התעשייתי - מה שמכונה rust belt - איזור שהיה מרכזה הפועם של התעשיה הכבדה האמריקאית: מכוניות, פלדה, רכבות וכו' - וסובל מדעיכה ארוכה, איטית ומייסרת מאז שנות ה60 עם דעיכתה של התעשיה הכבדה האמריקאית. כל המקומות החל ממקום 4 הם ערים מהמערב התיכון - החל בקליבלנד ופיטסבורג וכלה במקום העשירי, גרנד ראפידס, מישיגן. אלא שתושבי גרנד ראפידס החליטו להגיב תגובה צייונית הולמת, והוציאו את הליפ-דאב המקסים הבא:


זה מזכיר לי כמובן שגם הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, צור מחצבתי, הוציאו ליפ דאב, וחדי העין ישימו ליבם לדקה 1:04 



2. כזכור, נכון לשבוע שעבר האגף הימני במירוץ הרפובליקאי למועמדות לנשיאות ב2012 נותר די פרוץ, ללא מועמד שמצליח ללכד את גוש המצביעים החשוב הזה סביבו. למעשה, באופן כללי האלקטורט הרפובליקאי לא מאוד מרוצה ממבחר המועמדים - בסקר שנערך לאחרונה וביקש מהנסקרים לסכם במילה אחת את תחושתם לגבי המועמדים, המילה הפופולארית ביותר היתה unimpressed. אבל מתחיל להיות כבר מאוחר, ואם מישהו עוד רוצה להכנס למירוץ החודש-חודשיים הקרובים הם די ההזדמנות האחרונה. והנה, חוזרת לזירה שרה פיילין. זאת אומרת,לא ברור אם היא חוזרת; מזה כמה חודשים, בעיקר מאז שפרשה ממשרת המושלת באמצע הקדנציה, פיילין אבדה גובה כאשר תמהונים אחרים מהימין השמרני תופסים את מקומה - מישל בקמן, דונלד טראמפ. והשבוע פיילין חזרה למרכז הבמה במהלך מעורפל: מסע ברחבי אמריקה עם משפחתה באוטובוס צבוע במיטב מסורת הסמלים האמריקאים (כולל בין השאר חתימה ענקית של פיילין עצמה). זה נראה כמו קמפיין ומריח כמו קמפיין אבל פיילין לא מכריזה רשמית שזה קמפיין - בין השאר כי זה יאלץ אותה לותר על העבודה המאד מכניסה שיש לה בפוקס ניוז, וגם כי היא מתחזקת תדמית של אישה ייחודית, maverick, שלא פועלת לפי הכללים. השאלה היא אם היא לא קצת מגזימה כאשר היא עושה תרגילי התחמקות לעיתונאים - אותם עיתונאים אותם הזמינה לסקר את המסע. וכמובן זה לא יהיה פיילין בלי תקרית של טפשות מביכה: התמה של המסע הוא ביקור באתרים הסטוריים החשובים בתולדות ארה"ב, ולכן בין השאר בקרה פיילין בכנסייה הצפונית הישנה בבוסטון, המקום ממנו יצא האמריקאי פול רבר על סוסו לכיוון העיירות לקסינגטון וקנקורד כדי להזהיר את תושביהן שהבריטים מגיעים - מסע שהביא לכך שהתושבים היו מוכנים והתנגשו עם הבריטים בקרבות לקסינגטןו וקונקורד, שנחשבים לתחילת מלחמת העצמאות האמריקאית. כמובן, לפי פיילין מסעו של רבר היה למטרה קצת אחרת:
He who warned, uh, the British that they weren't going to be taking away our arms uh by ringing those bells and making sure as he's riding his horse through town to send those warning shots and bells that we were going to be secure and we were going to be free and we were going to be armed
(רק כדי לתת אינדיקציה, זה בערך כאילו מנהיג ישראלי יאמר שהמשוריינים בשער הגיא נסעו כדי להביא אספקה לכפרים הערביים באזור)
3. איזור הכורים בפוקושימה ביפן מלא כמסתבר במתנדבים זקנים. כששואלים אותם למה הם אומרים את הרציונל הבא: אני עומד/ת למות תוך 10-15 שנה ולכן גם אם קרינה תגרום לי לסרטן, שיתגלה בתוך 20 שנה, זה יהיה חסר משמעות, בניגוד לצעירים.  זה פשוט מרגש עד דמעות.
4.  סיימון ג'ונסון מעניק הסבר קונספירטיבי במקצת למה הצרפתים נלחמים על כך ששרת הכלכלה הצרפתיה קריסטין לגרד תחליף את דומיניק שטראוס-קאן כראש קרן המטבע.
5. כל פעם כשאני מבקר בניו-יורק הדבר הראשון שאני אוהב לעשות הוא פשוט לעמוד בשדרה החמישית לראות את האשנים הולכים. זו עיר עם דופק. ולכן הסרטון הזה יפהפה:


Mindrelic - Manhattan in motion from Mindrelic on Vimeo.
6. בפינת הלא תאמינו עד כמה רפובליקאים מוכנים ללכת רחוק, חבר בית המחוקקים המדינתי של קנזס, הרפובליקאי פיט דגראף, ניסה להגן על החוק שלו לפיו ביטוח בריאות הקשור בממשלה - למשל מדיקייר לזקנים ומדיקאייד לעניים - לא יממן שום הפלה, גם במקרה של אונס או גלוי עריות. אז הוא טען שכמו שהוא מתכונן לאפשרויות קשות, נשים צריכות לקנות ביטוח להפלות, כדי להתכונן לאפשרות של אונס.
7. סוף השנה האקדמית הוא גם עונת טקסי הסיום באוניברסיטאות ובהרוורד הזמינו את איימי פולר - לשעבר שחקנית סאטרודיי נייט לייב, וכיום כוכבת "parks and recreation" לדבר. הקטע, כצפוי, מעולה:


שבוע טוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה