בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום ראשון, 28 באוגוסט 2011

קיטור

(אפשר לקרוא את הכותרת בחולם או כשורוק, שניהם תקפים...)

התמונה המצורפת היא של יציאה הצפונית מכביש בגין בירושלים. כביש רחב ונוח, שני מסלולים לכל כיוון עם הפרדה משמעותית ביניהם. הרמזור הקרוב ביותר הוא במרחק של למעלה מחמישה ק"מ. ועדיין, המהירות המותרת בכביש היא 80 קמ"ש. כמובן, שבאופן כמעט קבוע הנהגים נוסעים במהירות גבוהה הרבה יותר, ואכן לפחות פעם בשבוע מוצבת ניידת של משטרת התנועה בדיוק במקום שבו מצולמת התמונה ועוצרת נהג אחר נהג על חריגה מהמהירות המותרת. (גלוי נאות - כמובן שגם אותי; אחרת לא הייתי מתעצבן).
אבל למה בעצם? הכביש כאמור טוב מאוד לנהיגה במהירות גבוהה; למעשה הרמה שלו היא לפחות כשל כביש 6, שבו המהירות המותרת היא 120 קמ"ש, ובודאי טובה יותר מחלקים מכביש החוף בהם המהירות המותרת היא 110 קמ"ש. הוא לא מככב ברשימת הכבישים האדומים, וכמעט לא מתרחשות בו תאונות - למעשה, אני אופתע אם התרחשה שם תאונה קטלנית. אז איזו תועלת לבטיחות בדרכים עולה מהגדרת מהירות כזו ומהצבת ניידת, מלבד יבול הדו"חות הגבוה?

תגובה 1:

  1. בגדול ובאופן כללי תמיד עדיף לעלות על כביש 6 אם אפשר. אנחנו גם ממליצים להיכנס לאתר שלנו. שם תוכלו להתמצא בקלות בדרכים, בכבישים, ברכבות ובכל נושא הקשור לכבישי ישראל והתחבורה בו.

    השבמחק