בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום רביעי, 29 בספטמבר 2010

קרני ראמים וביצי כינים

1. השנה הסתיים מפקד האוכלוסין המתקיים אחת לעשור בארה"ב ובעקבותיו מחלקים מחדש את הקצאת חברי הקונגרס לכל מדינה (שהרי חברי הקונגרס מוקצים לפי גודל האוכלוסייה וזה משתנה עם הזמן). התוצאות מאוד מעניינות: טקסס הולכת לקבל עוד 4 (!!) חברי קונגרס חדשים, פלורידה שניים, וג'ורג'יה, אריזונה, נוודה, דרום קרוליינה, יוטה וושינגטון הולכות להרויח עוד חבר קונגרס. בצד המפסיד, אוהיו וניו-יורק הולכות לאבד שני חברי קונגרס כל אחת, ואילינוי, איווה, לואיזיאנה, מסצ'וסטס, מישיגן, מיזורי, ניו ג'רזי ופנסילבניה הולכות לאבד חבר קונגרס אחד. יש לי עוד כל מיני דברים לומר על זה, אז אולי זה יהיה נושא לפוסט נפרד בהמשך.
2. אם הרפובליקאים יזכו ברוב בבית הנבחרים השנה, יהיו לכך משמעויות רבות לגבי כל תחומי המדיניות, אבל יש עוד זווית קטנה ומשעשעת - ניהול הקפיטול עצמו. ננסי פלוסי, היו"ר הדמוקרטי של בית הנבחרים, ניצלה את מעמדה כדי להנהיג בקונגרס אורחות חיים ההולמות ליברלים - החל מאוכל אורגני בקפיטריה וכלה בהפיכת בנין הקפיטול לחסכן באנרגיה. המאמר הבא מנסה להעריך איך ג'ון בואנר - מנהיג הרפובליקאים בקונגרס - ינהיג את אורחות החיים בקפיטול אם יזכה בשליטה. כנראה שהרבה אוכל אורגני לא יהיה שם.
3. מג וויטמן - המועמדת הרפובליקאית למשרת מושל קליפורניה, ולשעבר בכירה באי-ביי (ומכאן אדם שכסף לא ממש חסר לו) שברה השבוע שיא - היא הפכה למועמד שהוציא הכי הרבה כסף במסע בחירות למשרה כלשהי בארה"ב אי פעם (חלקים ניכרים ממנו כספה שלה). ועם כל זאת, בשבוע האחרון ג'רי בראון, המועמד הדמוקראטי (הזכרתי אותו בעבר) פתח עליה פער - קטן אבל קשה לסגירה. אם כי בשלב זה הכל עוד פתוח.
4. אגב הפוסט על נישואים חד-מיניים - סקר חדש מראה שלראשונה בהיסטוריה, רוב האמריקאים תומכים בנישואים חד מיניים. מזל טוב!
5. קריסטין אודונל היא המועמדת הרפובליקאית למשרת הסנט בדלאוור. כולם מכירים אותה כי היא ניצחה נצחון מפתיע ומרשים בפריימריז הרפובליקאים על פני מייק קאסל - חבר הקונגרס היחיד מדלוור שהיה מועמד הממסד והיה נראה לוכולם שהוא ינצח בפריימריז בהליכה, מה גם שמכיוון שדלוור היא מדינה די דמוקראטית, לאודונל כנראה אין סכוי בעוד שקאסל כנראה היה מנצח. מכל מקום, אודונל הנ"ל מתמודדת בגבורה על תפקיד חביבת המדור עם שרה פיילין: יש איתה את הבעיות האמיתיות - למשל שההתנהלות הכלכלית שלה בעייתית ושהיא כנראה זייפה את התואר האקדמי שלה - ויש את הטירוף האמיתי, למשל העובדה שהיא סיפרה שהיא עסקה בכישוף.
6. לא רק לאמריקאים, גם לאוסטרלים מגיעות לפעמים נקודות על סטייל - למשל לחבר הפרלמנט האוסטרלי שנאלץ להתפטר אחרי שהתברר שהוא השתמש במחשהבי הפרלמנט כדי לצפות בפורנו ולהמר.

חג שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה