בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שבת, 5 בנובמבר 2011

שלל דברים שאין לי ממש כותרת מקשרת ביניהם

1. למרות פרשיית הסקס שהתפוצצה בשבוע שעבר - בו התברר שארגון המסעדות האמריקאי שקיין עמד בראשו הגיע להסדר מחוץ לבית המשפט עם שתי נשים שהתלוננו נגד קיין על הטרדה מינית, ולמרות הטיפול האיום של הקמפיין במשבר, קיין עדיין מוביל בקרים הרפובליקאים. עם זאת,סקרים ברמה הלאומית בשלב זה הם חסרי משמעות; כאשר איווה וניו המפשייר יציבעו, המירוץ ישתנה; ומעבר לכך, כפי שמסביר נייט סילבר, המומנטום של קיין נעצר, ולפרי לקח שבוע מהופעותיו הנוראיות בדיבייטים להתחיל לצלול בסקרים מכל מקום, מעמדו המוביל בינתיים מביא לכך שמתבקש שנתחיל בו את סדרת הלעג למועמדים רפובליקאים. לא מדובר בתוכנית המס שלו, ה9-9-9, שכבר די הפכה לבדיחה, אלא לפרסומת הטלויזיונית הראשונה שהוציא:
הסגנון האפל והמוזר, סצנת העישון והחיוך המטריד משהו של קיין הביאו את כל בועת הפרשנים לתמוה מה בדיוק נסגר, ואת תוכניות הסטירה לעשות סיבוב כל אחת בתורה על המודעה. הדיילי ביסט מסכם את 6 הפארדויות הטובות, אבל האהובות עלי הן של סטיבן קולבר:
וכמובן, ג'ון סטוארט, שמציין שבשילוב עם פרשיית המין, המודעה הפכה לקצת מטרידה בעצמה:
2. הבא בתור: ריק פרי, שנאם נאום די משמעותי בניו המפשייר, ולפי הקטעים שצולמו, נראה שהוא נאם שיכור:
לאחר מכן, פרי טען שהוא "בשום פנים ואופן לא נאם שיכור", מה שהופך את העניין ליותר מטריד: אז ככה הוא נואם כשהוא פיכח?
3. ועוד בענייני ריק פרי: גם הוא הציע תוכנית מס שטוח, וגם אותה התחילו לשחוט, אבליותר משעשעת תוכנית יצירת מקומות העבודה שלו, שמתבססת על תמריצים לשוק האנרגיה וכמסתבר נלקחה בשלמותה מהצעת מדיניות של אקסון-מובייל.
4. סדרת מכתבים של 24 מחברי הקונגרס הימניים ביותר משורות הtea party, מהתוקפים העיקריים של בזבזנות הממשלה והתומכים הגדולים בצמצום הוצאותיה, ובראשם אריק קנטור, מגלים כי הם במקביל גם דואגים להזרים כסף מתוכניות ממשלתיות למחוזות שלהם - כולל מחוק התמריצים של 2009, אותו הם מכפישים בראש חוצות.
5. אין תוצאות מסקרים ארציים בשאלה הזו, כי סקרים ארציים לא שואלים אותה, אבל סקר שנערך לאחרונה בפלורידה (מדינה מתנדנדת שנוטה לייצג את מצב הרוח הלאומי) מגלה ש49% מהנסקרים מסכימים עם הטענה שהרפובליקאים מחבלים בכוונה בכלכלה כדי לפגוע בסכויי הבחירה מחדש של אובמה, מול 39% בלבד שלא מסכימים. אם אובמה יהיה חכם מספיק הוא יכול להצליח להפוך את הסרבנות הרפובליקאית לנטל, אה-לה קלינטון של 96.
6. פיו ערכו סקר ענק על הפערים הבין דוריים בארה"ב של ימנו. רוב הפרשנים הפוליטיים התיחסו למסקנות הפוליטיות המיידיות - בעיקר לבעיה של אובמה שכן ב2008 הוא נבחר עקב תמיכה אדירה של דור האלפיים - ילידי 1981-93 - וכעת הדור הזה עדיין תומך בו, אבל פחות. אבל מעבר לכך יש בסקר הזה הבה נתונים מעניינים, בין השאר נתון שתומר פרסיקו שם אליו לב, והוא שהדורות הצעירים הרבה פחות מזדהים דתית:
ולא מדובר במצב בו אנשים פחות דתיים בצעירותם ואח"כ נהיים יותר דתיים; האחוזים נשארים פחות או יותר שווים בקרב הדורות השונים לאורך השנים, ואם כבר אז ישנה גדילה קטנה באחוז אי ההשתייכות הדתית עם השנים גם בקרב הדורות המבוגרים יותר. אלה עדיין לא מספרים אירופאיים, אבל עדיין דיבה למפלגה הרפובליקאית לדאוג בטווח הארוך.
7. זה פשוט מגניב (מוקדש לניצן בשם אהבת הפיזיקה):
8. וזה יפהפה (לקח כמעט שנה ליצור את הקליפ וכ288,000 סוכריות, אבל התוצאה שווה):
9. ב"המודיע" לא חותכים רק נשים אלא גם מחשבים
10. מה הייתם עונים לזה:
ועוד ויארציה: ומה אם התשובות הן: א. 50%, ב. 33%, ג. 60%, ד. 0%? (באדיבות גרג מנקיו)
11. וקצת טריוויה - הידעתם כי:
         בקנדה יש מיקוד מיוחד לכתובת "סנטה קלאוס, הקוטב הצפוני", והוא HOH OHO
         התיקון ה16 לחוקה שאושר ב1913, שמאשר באופן מוגדר ומפורש לגבות מס הכנסה פדרלי, נהגה וקודם על ידי תומכי היובש, הלא הוא האיסור על מכירת אלכוהול, שאושר שבע שנים לאחר מכן בתיקון ה18 (התיקון היחידי שבוטל לאחר מכן) וזאת מכיוון שלפני חקיקת מס הכנסה, המקור העיקרי להכנסות הממשל הפדרלי היה מכס ומסוי על אלכוהול.
12. כשעמדתי לצפות מחדש במערכון הידוע של החמישיה הקאמרית על חיוכו של יגאל עמיר, מיד לאחר רצח רבין, הייתי בטוח שאצא מכך מדוכא. אחרי הכל, יש יסוד סביר לטענה שבמידה מסויימת רצח רבין הצליח; אם רבין לא היה נרצח הוא לא בהכרח היה מוביל את תהליך אוסלו לתוצאות טובות יותר אבל יש אפשרות כזו. מכל מקום, יצאתי מהצפיה דווקא מעודד. 16 שנה אחרי, חלק מהדברים הדרדרו אבל חלק אחר דווקא השתפר (רבין למשל, לא הצליח להביא את עצמו לפנות התנחלויות והיום ברור לכולן שהן בדרך להתפנות, אלה מהן שלא פונו כבר). מכל מקום, הרהביליטציה ליגאל עמיר עוד לא קרתה, השבח לאל. אז הנה רמי הויברגר (וואוו, הוא ממש נראה צעיר כאן):

שבוע טוב.


8 תגובות:

  1. ל-10: אני מודה שלא לגמרי הבנתי את הואריאציה. כלומר, לפחות למיטב הבנתי, היא לא מתקרבת לתחכום של המקור. אז כנראה שאני מפספסת משהו.

    השבמחק
  2. תוכל בבקשה לפרט או לתת קישור לקלינטון 96?
    תודה

    השבמחק
  3. שיר דמע - יכול להיות שאני לא פתרתי נכון, ואז הוריאציה לא מאוד מתוחכמת. בכל מקרה - נשאיר עוד כחידה, ואתן את הפתרון בפוסט הבא...

    Dean - ב94, לאחר שנתיים נוראיות של קלינטון ששיאן בכשלון מהדהד של נסיונו לערוך רפורמה במערכת הבריאות, ניצחו הרפובליקאים נצחון סוחף בבחירות אמצע הכהונה, וזכו בשליטה בסנט וכן, לראשונה מזה 40 שנה, בבית הנבחרים. למנהיג בית הנבחרים נבחר ניוט גינגריץ' שבחר מתחילת הדרך במדיניות עימותית עם הנשיא, שהגיעה לשיאה בעימות דרמטי סביב תקציב 1995, שהביא להשבתת הממשל. במהלך ההשבתה הרפובליקאים איבדו את האהדה הציבורית, ובעיקר לאחר ראיון שבו השתמע כי גינגריץ' משבית את הממשל מכיוון שהוא נעלב מכך שקלינטון הושיב אותו באחורי המטוס אייר פורס 1, הם נראו קטנוניים וקיצוניים ולבסוף נכנעו. אלא שקלינטון גם יצא חובל מהפרשה, והוא הצליח לשקם את עצמו רק לאחר שנקט במדיניות של "triangulation", כלומר להרחיק את עצמו משתי המפלגות בקונגרס, טוכך הצליח לנצח נצחון משכנע בבחירות 96.
    זה לא בדיוק אותו הדבר כמו היום אבל זה דומה במובן זה שהרפובליקאים זכו בנצחון דמרטי בבחירות אמצע הכהונה, ובחרו במדיניות עימתותית ומשתקת מול הנשיא, עד שבשלב מסויים המדיניות הזו מתחילה לפגוע בהם יותר מבנשיא.

    השבמחק
  4. וואלה
    אכן אין ספק שפינוי ההתנחלויות הוכיח את עצמו, פיתחנו טילים שעוצרים טילים קטנים, בקרוב בכ"ס סוללות טילים שמיירטים כדורים קטנים ועד יותר קטנים ועד יותר...
    מפנה ההתנחלויות הגדול (בכל המובנים) הוא גם זה שריסק את הסכמי אוסלו ושם את הראיס במצור, וכיום יש פעילות צהלית (בעיקר בשעות הערב) בכל מרכזי הערים.

    השבמחק
  5. במקרה שיש פתרון נראה לי שהוא 50%. 60%,לא יכול להיות, כי אין מצב שגם -25% וגם 50% הן התשובות לשאלה, ו25% ודאי שלא , כי הוא מופיע פעמיים. רק מה, נראה לי שיש בעיה בניסוח השאלה רק שלא מצאתי את הפואנטה...

    השבמחק
  6. דוד - בוא נסתכל על המד החיובי: פנוי ההתנחלויות הביא לפיתוח התעשיה הבטחונית הישראלית. אבל יותר ברצינות, אין ממש קשר בין קיום התנחלויות בעזה (או ביו"ש לצורך העניין) לבין שליטה בטחונית בשטח; וגם שליטה כזו לא היתה מונעת את ההתפתחויות האלה אבל אני מתכנן על זה פוסט יותר מפורט בקרוב.

    השבמחק
  7. אור- בלי התנחלויות אין שליטה ביטחונית בשטח, ועם התנחלויות אין "גלעד שליט", אתה יכול להגיד שיש "נחשון וקסמן -וניר פורז" אבל למדינה וסליחה על ההקשר מקרה וקסמן עדיף למרות הטרגדיה.
    בלי סיורים במרכזי הערים יש מלון פארק, אתה יכול לטעון שיש משפחת פוגל ושוב למרות הלינקג' המזעזע עדיפה משפחת פוגל על ליל טבח-סדר בנתניה.

    השבמחק
  8. הקליפ עם הסוכריות מטורף! אני לא יכולה להתחיל לדמיין אפילו כמה השקעה נדרשה בשביל להגיע לתוצר כזה.
    רמי הויברגר מקסים, כיף שיש קטעים כאלה לצפיה ישירה. אני חושבת שהוא פשוט שחקן מחונן, מצליח לגעת כמעט בכל תפקיד שהוא מגלם.

    השבמחק