בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שבת, 12 בפברואר 2011

ומה עוד קורה בעולם?

על משקל אמרתה הידועה של להקת כוורת - "הם אמרו לו 'התעודד בננו, המצב יכול להיות גרוע יותר', אז הוא התעודד והמצב אכן נהיה גרוע יותר"; אני הערכתי את המצב במצרים ועל פי ההערכה חזיתי תחזית, כדי שתוכל להיות מאשורת או מופרכת על ידי המציאות - ואכן המציאות הפריכה אותה בגדול. בקיצור, כמסתבר אני לא מבין הרבה על מצרים (יש ניתוחים מעננינים - גם אם מעט מפגרים אחרי המאורעות וקצת מוטים -  למשל כאן). ואני אחזור לארה"ב.
1. הימין האמריקאי ממשיך בנסיונות הדה-לגיטמציה של כל מדיניות דמוקרטית (שכבר כתבתי עליו כאן). אחרי המאבק בחוקתיות רפורמת הבריאות, מכון קאטו - מכון מחקר שמרני ידוע - מכנס יום עיון על החוקתיות של הרפורמה הפיננסית של אובמה. הבעיה היא כמובן ששימוש יתר בכלי מסויים שוחק את האפקטיביות שלו - אם ברור שהרפובליקאים מפקפקים בחוקתיות של כל מדיניות דמוקרטית, טיעוני החוקתיות שלהם יפסיקו להלקח ברצינות, וסאטירה כמו זו של the onion (אתר סטירי של חדשות מפורקות) תתפוס יותר ויותר.
2.  הנה התמונה שראוי לשים על מקש הcaps lock.
3. כבוגר האונ' העברית, די מבאס לקרוא את זה, אבל מתברר שחיונך במוסדות השכלה טובה טובים אמנם מעניק יתרון בטווח הקצר, אבל לא ממש בטווח הארוך. (מצד שני, די מחמיא שהמחקר נעשה כאשר האוניברסיטה העברית מייצגת את החינוך האליטיסטי. כנראה שהמחברים לא היו בהרבה תרגילי שנה א' בהסטוריה)
4. הרפובליקאים פטריוטים כמובן, אבל לא כשזה מגיע ממש לכסף: לשכת המסחר האמרקאית - אחד מהארגונים החזקים ביותר התומכים במפלגה הרפובליקאית - שלחה מכתב לאיראנים המבהיר שהיא מתנגדת לסנקציות. (הלשכה לאחר מכן הכחישה שהיא שלחה מכתב כזה).
5.בפינת הדיסוננס הקוגניטיבי האמריקאי: הבון-טון בשיח הפוליטי האמריקאי בימים אלה - המונע על ידי הרפובלקאים - הוא שיש גרעון אדיר, שנובע מהוצאות ממשלתיות בזבזניות כבירות. חבל רק שהאמריקאים לא מודעים מספיק לשני דברים: א.  לעובדה שהם משלמים את שיעור המס הנמוך ביותר מאז שנות ה50  וב. שתוכניות ממשלתיות רבות נוגעות להם אישית: בחלק מהתוכניות, 64% מהנהנים מהן טענו שהם לא נהנים משום תמיכה ממשלתית. הסמל היפה ביותר לכך הוא קריאתה של בוחרת מבוגרת באחת מהפגישות הספומביות עם חבר הקונגרס שלה "get you government hands out of my Meidcare", כשכדאי לציין בדרך אגב שMedicare הוא ביטוח בריאות ממלכתי - המנוהל על ידי הממשלה - לזקנים מעל גיל 65. מכל מקוםף, יכול להיות שהציבור לא מודע מספיק לעובדות פשוט כי הרפובליקאים משקרים יותר, הרבה יותר.
6. וזה סתם מגניב.
7. וגם זה.
8. בפינת השערוריות עם סטייל: חבר הקונגרס הרפובליקאי, והנשוי, לי מצפון מדינת ניו-יורק, מהתומכים הקולניים בערכי המשפחה  פרסם פרופיל באתר היכרויות פופולרי, הכולל תמונות שלו ללא חולצה.
9. שרה פיילין(tm) פנתה למשרד הפטנטים האמריקאי לרשום את שמה כסימן רשום. ברצינות גמורה.
10. וכל מי שאוהב סרטים שויטות בחירות (אני לא יודע אם יש עוד מישהו חוץ ממני, אבל אם יש אז דע/י לך) חייב לקרוא את הניתוח הזה על איך שיטת הבחירות של ססרטי האוסקר עומדת להשפיע על התוצאה. התחזית שלו: הרשת החברתית המצב טוב.

זה מספיק להפעם, ושבוע טוב לכולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה