בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום חמישי, 29 בנובמבר 2012

גלוי נאות

לאתר הבלוגרים/עיתונאים השמאלי סלייט יש מנהג יפה בעיני, בו כל כותביו כותבים ביום הבחירות למי הם עומדים להצביע. מין גלוי נאות שכזה. (הנה למשל הדוגמה של דייב וויגל). ברוח זו, אלו המועמדים להם אצביע בפריימריז היום:
חילי טרופר
עומר בר-לב
מיכל בירן
משה מזרחי
דובי קננגיסר
שאול ינאי
גלעד קריב
יריב אופנהיימר
אסתי קירמאיר
אראל מרגלית
נדיה חילו
(מתלבט בין בוז'י הרצוג לאיתן כבל)

(למען הסר ספק: אלה לא המועמדים שאני מהמר שינצחו אלא מי שאני תומך בו).

בברכת חברים.

5 תגובות:

  1. אשמח לשמוע את הטיעון לטובת ליריב אופנהיימר. אני אמביוולנטי לגבי המועמדות שלו.

    השבמחק
  2. אני חושב שזו אמירה חשובה לתמוך בנציגות של "שלום עכשיו". גם אם כל הפעילות שלהם מתרכזת למעקב אחרי מפעל ההתנחלויות, זו פעילות חיונית.

    השבמחק
  3. הצטערתי לראות את מירב מיכאלי ומיקי רוזנטל במקום ריאלי. אני מניח שממנה סתם יש לי סלידה אישית (אולי לא מוצדקת) ורוזנטל מרגיש לי סתם פופוליסט. מצד שני, שמחתי לראות את נינו אבסדזה במקום ריאלי - אחת מחברות הכנסת האנדר רייטד בכנסת. שמחתי גם לראות את אופנהיימר בחוץ - מבחינה פרקטית הוא "סדין אדום" מבחינת הרבה אנשים, ומבחינה עקרונית אני חושב שהעבודה צריכה לגלות גישה חיובית כלפי המתנחלים עצמם, גם אם צריך לפנות חלק גדול מהם (ואופנהיימר מצטייר, אולי לא בצדק, כאנטי-מתנחלים ולא רק כאנטי התנחלויות).

    מצד שני, מי אני שאדבר - יחימוביץ איבדה את קולי במערכה בעזה. אני מוכן לקבל תמיכה שלה במערכה, אבל לפחות רציתי לראות גישה מרוכחת שתומכת בהידברות ובהתנגדות לכניסה קרקעית. מלבד זאת, קשה לי עם השתיקה שלה בנושא הפלסטיני. אני מוכן לוותר על הצהרות בומבסטיות שתומכות ביוזמה הסעודית או מתווה קלינטון, אבל לפחות הצהרה כי יש להיכנס למשא ומתן עם אבו-מאזן בהקדם האפשרי.

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי הרשימה - מסכים איתך לגמרי לגבי מיכאלי ורוזנטל (למרות שהם לא גרועים יותר מהח"כ הממוצע, הם פשוט לא טובים יותר, שזה כן נכון לשאר הרשימה). חבל לי גם שחילי הגיע רק למקום 24, אם כי זה הרבה יותר ממה שחשבתי מראש שיגיע.
      ולרות שהצבעתי לו, לאחר התגובות שקיבלתי מאנשים ששמעו שהצבעתי לו אני נוטה להסכים איתך על אופנהיימר - מדהים, ומאכזב, עד כמה השם "שלום עכשיו" הפך רעיל. צריך להקדיש לזה פוסט.

      לגבי העמדות המדיניות של יחימוביץ' - א. הנאום שלה היום יכול אולי לשנות את דעתך וב. זה יהיה עוד חלק מפוסט האימים "מסקנות מהפריימריז" המתוכנן להיום או מחר.

      מחק
    2. תיקון: די נכון לרוב שאר הרשימה. זה לא שאני חושב שלפואד או לאיציק שמולי יש יותר שאר רוח. אבל לאחרים (משה מזרחי, אראל מרגלית, עמר ברלב, to name just a few) יש.

      מחק