בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום חמישי, 12 במאי 2011

חזל"ש

השואה והתקומה, כמו גם בחירות ברחבי העולם (על סקירת הבחירות בסינגפור נוותר) הותירו לא מעט לינקים בערמה. אז לעבודה.
1. ואין התחלה יפה יותר מכך שפולרידה הוציאה בשבוע שעבר מחוץ לחוק סקס. כל סקס.
2. חשבתי לכתוב פוסט נתן זהבי על כל הדברים שעצבנו אותי ביום העצמאות, אבל החלטתי לוותר. אבל אני מסכים עם כל מילה של אריאל סרי לוי (ואני רק אוסיף שכנראה חלק מכישורי הניהול המפתיעים של שמעון מזרחי היו ניהול בנק פרטי ע"י אחד מבכירי המועדון, ששירת שופטים ושחקנים בקבוצות מכל הליגה).
3. אחרי מבצע החיסול של בן לאדן, הבית הלבן פרסם את התמונה הבאה של ברק אובמה וצוות הבטחון שלאומי שלו צופים במבצע:
והנה התמונה כפי שהופיעה בעיתון החרדי האמריקאי די צייטונג. ילדים, עזרו לאפי למצוא את ההבדלים:
העיתונים הישראלים כמו "המודיע" ו"במשפחה" היו קצת יותר עדינים, ובמקום לרטש את הילרי קלינטון ואת היועצת למלחמה בטרור אודרי תומפסון בפוטושופ, פשוט חתכו את התמונה כך שהן יוצאו ממנה:

 אך בעוד אצלנו כבר התרגלנו לכך שחרדים מצליחים להדיר נשים מהופעה במרחב הציבורי (הדוגמה האחרונה היא העלמת עלמה זק מפרסומות בנק הפועלים בבני ברק, כפי שעוקב עידו קינן). בארה"ב הפרסום עורר - כראוי - גיחוך רבתי ברחבי הרשת, שבשיאו הגיע לטיים ולמערכון פותח אצל סטיבן קולבר, והביא את עורך העיתון להתנצל פומבית. מי יתן, בקרוב בימנו אצלנו, אמן.
4. באותה מהירות שדונלד טראמפ פרץ למרכז הבמה, הוא דועך עכשיו: סקרים אחרונים, לאחר שאובמה פרסם את תעודת הלידה שלו, מראים שטראמפ ירד למקום החמישי, עם 8%. וגם הרייטינג של התוכנית שלו קורס.
5. והרפובליקאים לא יתנו לעובדה שאובמה נתן את הפקודה שהביאה לתפיסת בן-לאדן להפריע להם לשנוא אותו; והדרך הטובה ביותר היא פשוט להתעלם מתפקידו: מתוך כלל תגובות חברי הקונגרס הרפובליקאים למבצע תפיסת בן לאדן, רק 24% הזכירו את אובמה.
6.  וכדי לתת מדי פעם נקודת השקפה שונה - גרג מנקיו, כלכלן ימני מהרוורד, מהרהר מה היה קורה אם היינו מנהלים סופרמקטים כפי שאנו (כלומר, הם, האמריקאים. בישראל כמובן המערכת ריכוזית עוד יותר) מנהלים את מערכת החינוך.
7. מחקר חדש מראה כי מתוך 26 מהפרשנים הפוליטים האמריקאים המובילים, רק 9% חזו תחזית מדוייקת יותר מהטלת מטבע פשוטה.
8. נייט סילבר מסביר קצת יותר לעומק מה קרה בקנדה בשבוע שעבר.

וזהו לבינתיים. שבוע טוב לכולם.

6 תגובות:

  1. החיתוך של הילרי קלינטון פשוט ענק.

    בנוסף, עוד אינטרפרטציה מעניינת לחיסול בין-לאדן שאני מתפלא שפספסת: http://www.galacticempiretimes.com/2011/05/09/galaxy/outer-rim/obi-wan-kenobi-is-killed.html

    השבמחק
  2. נכון שלא מומלץ לנהל סופרמרקט כמו שמנהלים בית ספר, אבל גם ההיפך לא מומלץ באותה מידה

    השבמחק
  3. לגבי 3- ראה תיקון אפליה:
    http://www.freewilliamsburg.com/citing-modesty-concerns-hipster-website-removes-sexually-suggestive-male-images-from-sit-room-photo/

    לגבי 4 - ברור שראמפ נופל. הרי הניו יורקר קטל אותו:
    http://www.newyorker.com/online/blogs/newsdesk/2011/05/trumpspotting-donald-trump-barry-blitt.html

    השבמחק
  4. off top אבל מאמר מאוד מעניין, אחרי שקראתי על סלידתך מהימין האמריקני. מארק לילה הוא היסטוריון של רעיונות, יש גם ספר אחד בעברית "הנפש הנמהרה"
    http://chronicle.com/article/Taking-the-Right-Seriously/48333/

    השבמחק