בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום רביעי, 19 בדצמבר 2012

חידה לילד

את מי מזכיר לכם האיש הבא:
ראש ממשלה ממפלגת מרכז ימין, שהצליח למשול משך תקופה ארוכה ויציבה, לאחר שנים של חוסר יציבות פוליטית. באופן אירוני, המפלגה שלו זוכה דווקא לקולות השכבות החלשות (למרות שהמדיניות הכלכלית שלו פוגעת בהן) בעיקר בגלל המסר האנטי-אליטיסטי שלו, אנטי "שמאלני" - הוא מרבה לתקוף את בתי המשפט והתקשורת כמעוזים שמאלניים שמנסים להפיל אותו באופן לא דמוקרטי - וכן בשל ראיית העולם הפשטנית והאידיאולוגית שלו בתחומי חוץ ובטחון, של מאבק עולמי בעולם המוסלמי.
המתקפות על התקשורת ה"שמאלנית" אירוניות במיוחד מכיוון ששליטתו בתקשורת היא חסרת תקדים: אחדים מכלי התקשורת המסחריים המרכזיים נשלטים במידה כזו או אחרת על ידיו, ובמקביל הוא התערב התערבות גסה ברשות השידור במטרה להכפיף את שידוריה לצרכיו.
היציבות של שלטונו לא אומרת ששלטון זה היה נקי ממחלוקות ציבוריות: החל מכניסה לקואליציה עם מפלגת ימין קיצוני בעלת מאפיינים פשיסטיים, המשך בהאשמות קבועות על שחיתות שלו או של שריו (אותן הוא פטר כרדיפה של "כנופיית שלטון החוק") וכלה בשמועות קבועות על התנהלות משפחתית לא סבירה בעליל. עם זאת, שלטונו במערכת הפוליטית כה חזק שבמשך שנים רבות לא נראה שיש כח שמסוגל להביסו בתוך המערכת הפוליטית. התוצאה היא מדיניות קבועה של סטגנציה, העדר יוזמה או מדיניות ומצב קבועה של תגובה להתרחשויות, מדיניות שבסופו של דבר מביאה למשבר.

ביבי? מה פתאום, דיברתי על סילביו ברלוסקוני, שמאיים לעשות קאמבק.

2 תגובות:

  1. דווקא נתניהו של הקדנציה הזאת מצטיין ברטוריקה די ממלכתית. לא זכורות לי תקיפות שלו כנגד ה"שמאל" או "מערכת המשפט" שמסנדלים אותו. גם בצד המדיני הרטוריקה שלו ממלכתית, גם אם המעשים שלו לא תואמים את ה"פייסנות" שהציג בתחילת הקדנציה. כמובן שהקואליציה שלו מלאה בחברי כנסת שתוקפים את השמאל ומערכת המשפט בלי הרף. נראה שבפריימריז נתניהו נלחם בכמה מהם - אם בשל תפיסת עולם מנוגדת, ואם מטעמים אלקטורליים (כשמדובר בנתניהו, אף אחד לא יכול לדעת).

    השבמחק
    תשובות
    1. לכאורה נכון, אבל אני לא קונה את גישת הgood cop bad cop של ביבי והמשיגענערים מימין. אחרי הכל, זו המפלגה שהוא עומד בראשה, אם זה היה נוגד באמת את רצונו זה לא היה קורה.

      מחק