בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שישי, 1 ביולי 2011

דיווחים מהחזית

מלחמת סטוארט-פוקס ממשיכה בעוז, ומכיוון שאני לא מתחייב בשום צורה להיות "הוגן ומאוזן", אני אציג בחדוה רק את צידו של סטוארט. בפרקים הקודמים, סטוארט התראיין בתוכנית הדגל של פוקס, Fox News Sunday, והראיון היה עימותי למדי; בין השאר כריס וואלס המראיין הודה שwe bring the other side of the story; ניסה להוכיח לסטוארט כי הוא (סטוארט) מוטה פוליטית לכיוון השמאלי, ובשלב מסויים סטאורט התפרץ וטען שהצופים של פוקס נמצאים בעלי תמונת העולם הכי לא מדוייקת בכל סקר שנסקר בנושא. אתרים שמרנים למכביר תקפו את סטוארט בתגובה שהטענה הזו איננה נכונה, וסטוארט מחד התנצל ומאידך תקף את פוקס בקטע מרשים על סדרת הטעויות.שקרים האינסופית שלהם בשנתיים האחרונות.
אם כן, פרק ב':
The Daily Show With Jon StewartMon - Thurs 11p / 10c
Oh, for Fox Sake
www.thedailyshow.com
Daily Show Full EpisodesPolitical Humor & Satire BlogThe Daily Show on Facebook

מתברר שוואלאס ניצל את הבמה בתוכניתו ביום ראשון להבהיר ותקן כמה טעויות. לא, לא אף אחת מהטעויות/שקרים של פוקס; הוא בחר להבהיר שהפליטה הפרודיינית האחת שלו שמעידה על התפיסה העצמית של פוקס - we tell the other side of the story - היתה ניסוח לא מדוייק, והוא היה מעדיף אם היה מתנסח we tell the full side of the story. וזה כבר לא סתם עיתונות מפלגתית, זו עיתונות מפלגתית מגוחכת. מכל מקום, לפחות סטוארט יודע גם לצחוק קצת על עצמו בדרך.
ואז מגיע פרק ג':
The Daily Show With Jon StewartMon - Thurs 11p / 10c
Oh, for Fox Sake - Stewart Eviscerates Stewart
www.thedailyshow.com
Daily Show Full EpisodesPolitical Humor & Satire BlogThe Daily Show on Facebook

מכל הטענות נגד פוקס, אחת תמיד נראתה לי קצת מוגזמת: הטענה שתוכניות התחנה מתואמות כולן בתכתיבים מלמעלה, לפי talking points המתאימים לאג'נדה הרפובליקאית באותו הזמן. נכון, הודלפו מדי פעם תזכירים בסגנון זה אבל זה תמיד נשמע לי קצת קונסיפרטיבי מדי. אבל אז, פתאום ביום אחד, כל תוכניות פוקס - תוכניות הבוקר וחדשות הפריים טיים, תוכניות החדשות ותוכניות הפובליציסטיקה, ואפילו תוכנית ביקורת התקשורת - החלו תוקפות את סטוארט, ובאותו הטיעון בדיוק, ואפילו אם אותן דוגמאות. החשד שמעורב כאן תזכיר מרוג'ר איילס (מנכ"ל פוקס) פתאום לא נראה כל כך מופרך.
מכל מקום, פוקס טענו שסטוארט גזעני בשל הבדיחות שלו על המועמד השמרן השחור הרמן קיין, ספרט בשל הנאום הבא של קיין:


האמת שלא ברור לי על מה ההשאשמה כי סטוארט גזען, מכיוון שבכל הסאטירה שלו לא היתה כל התיחסות לצבע העור של קיין או לסטיגמה הקשורה בשחורים - למרות שלמען ההגינות ייאמר, שהדמוקרטים יודעים טוב מאוד להשתמש בטיעון הגזענות המזויף כדי להדוף כל ביקורת חריפה מדי על אובמה, קשורה לצבע עורו או לא. מכל מקום, נכון הדבר שסטוארט לעג במשתמע לטפשות של קיין, כאשר סיכם את מסע הבחירות שלו: Herman Cain, because I don't like to read.
אבל על כך אין לימין לבוא בטענות אל אל עצמו שכן קיין מתהדר בדיוק בכך - בנאום הוא מתחייב לא לחתום על שום חוק שיהיה ארוך יותר משלושה עמודים - ומקבל על כך מחיאות כפיים סוערות. ולא ברור לי מה גרוע יותר, אם הוא באמת מאמין  שחוקים שנועדו להסדיר למשל את מערכת הבריאות האמריקאית, המהווה ששית מהכלכלה הגדולה בעולם - ראוי שיהיו באורך שלושה עמודים, ואז הוא לא סתם טיפש אלא חסר יכולת בסיסית להישקל כמועמד לנשיאות; או שהוא לא מאמין בכך אבל אומר זאת מכיוון שהוא חושב שהקהל שלו יאהב את התפיסה הזו, כלומר מאמין שהקהל שלו מעריך פשטנות וטפשות. מכל מקום, הוא מנגן על אחת התימות שתמיד מדהימות ומאכזבות אותי בפוליטיקה, בעיקר הימנית, האמריקאית: התפיסה האנטי-אינטלקטואלית, במוצהר. העמידה הגאה על כך ש"אני בחור פשוט", ושתפקידים בעלי מורכבות ואחריות בהיקף כמעט יחיד בעולם - כמו נשיא ארה"ב - יכולים ואף ראוי שיהיו מאויישים על ידי אדם "מהרחוב"; ובמשתמע, שחינוך ראוי והכשרה הם של האליטות, של  החוף המזרחי, לא של אמריקאים אמיתיים. או כמו שמנסח זאת טובי זיגלר: "that east cost education is not for real men".
יש הרבה דברים שמעצבנים אותי בפוליטיקה שלנו אבל אני חושב שמאז מלחמת האליטות של ממשלת נתניהו הראשונה (וגם היא היתה יותר בכיוון עדתי, פחות כזלזול בחינוך ובהכשרה) לטון הזה אין מקבילה אצלנו - וטוב שכך.

ונ.ב. לא הייתי מאמץ בחדוה כזו את גלן בק כי הוא מטורף ותמיכתו היא דבר מביך, אבל אם זה לא משכנע אתכם, לפחות חוסו על תדמיתנו בעיני יהדות ארה"ב; את הנזק הזה נצטרך הרבה מסעות "תגלית" כדי לתקן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה