בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום ראשון, 17 ביולי 2011

הפרוטוקולים של זקני ציון

האמת שהכותרת סתם פרובוקטיבית. אבל היא קצת מתבקשת לאור העובדה שכל מהותו של הפוסט הוא הפניה לשני פרוטוקולים שנתקלתי בהם ביומיים האחרונים. הם ארוכים וקצת מייגעים אבל אני בכל זאת הייתי ממליץ לכם לקרוא - זה מרתק, ומעציב, ולפעמים פשוט מצחיק עד דמעות.

הראשון הוא פרוטוקול של הועד המנהל (קובץ וורד) של רשות השידור מלפני כחודש. חשף אותו רביב דרוקר, והוא נותן  גם קצת רקע על הנפשות הפועלות: עיקרו של הדיון הוא עימות די חריף בין אמיר גילת, יעקב בורובסקי ויואב הורוביץ, יו"ר ושני חברים של הועד המנהל של רשות השידור המקורבים במידה זו או אחרת לנתניהו, לבין חנה גילת, היועצת המשפטית של הרשות. שלושת הראשונים סבורים שגילת תוקעת מקלות בגלגלים ולא נותנת לנהל את הרשות, גילת סבורה שהם פועלים בצורה כמעט לא חוקית והופכים את עבודתה - להגן על מהליכיהם בבית המשפט - לבלתי אפשרית. הישיבה באה בעקבות כך שמבקר המדינה קבע שמנהלי הרשות, כמו גם הרדיו והטלויזיה, שממונים בפועל וללא מכרז - מונו בצורה לא תקינה ויש למנותם במכרז. בתגובה הועד המנהל פיטר אותם, אבל לא הוציא מכרזים להחליפם. ומי ינהל בינתיים? או, אז בשביל זה תפנו לעמוד 29.

אבל אל עצב לכם, הבטחתי גם צחוקים: ובשביל זה ישנה את ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת מאוקטובר שעבר, שדנה במקביל לדיוני ועדת ששינסקי על נושא תמלוגי הגז וניסתה להשפיע על ועדת ששינסקי. אתם בודאי זוכרים זאת במעומעם, כי זה עשה הרבה רעש בזמנו. אני מכל מקום נתקלתי בכך כי אחד מתיאטראות הפרינג' העלה הצגה שהמחזה שלה הוא הישיבה הזו, ופרסם בחוברת דקה את הטקסט. אני ממליץ לכם לקרוא, זו קומדיה טהורה. רק חבל שהקומדיה הזו מנהלת את ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה